۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

مدارس و ادارات استان زنجان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه تعطیل و در خراسان جنوبی دورکاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با ورود سامانه هوای سرد به زنجان مدارس مقطع ابتدایی استان زنجان فردا تعطیل شد.

صفی‌اله کرامتی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، در پی سرمای شدید هوا و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی فردا چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه همه مدارس مقطع ابتدایی در استان زنجان شیفت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

وی تصریح کرد: همچنین ادارات استان زنجان فردا صبح با ۲ ساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح کار خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه همه ادارات استان زنجان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و امدادرسان تعطیل اعلام شده است. 

این مسئول ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی به غیر از مقطع ابتدایی و دانشگاه‌ها در روز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه دایر بوده و امتحانات دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

همچنین معاون استاندار خراسان جنوبی به مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه این جلسه کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، مراکز دولتی، بانک‌ها و واحدهای آموزشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل و انجام کارها به صورت دورکاری خواهد بود.

عباس زاده با بیان اینکه براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان نیز کلیه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در روز چهارشنبه به صورت غیر حضوری و در بستر سامانه شاد ارائه می‌شود، یادآور شد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی پایه نهم ویژه بزرگسالان در شهرستان‌ها ومناطق به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار و سایر امتحانات داخلی در شهرستان‌ها و مناطق با تصمیم شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول می‌شود.