۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از اوایل امشب تا صبح فردا جمعه ۱۴ بهمن، در مرکز، نیمه شمالی و نیمه جنوبی استان تهران بارش برف و باران پیش‌بینی شده است

ایسنا:  به طور کلی فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از اوایل امشب تا صبح فردا جمعه ۱۴ بهمن، در مرکز، نیمه شمالی و نیمه جنوبی استان تهران بارش برف و باران پیش‌بینی شده است و به طور کلی فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدلهای پیش یابی عددی، از بعد از ظهر امروز با عبور موجی زودگذر شاهد افزایش ابر و از اوایل شب تا صبح جمعه، در مرکز و نیمه جنوبی استان بارش برف و باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و در نیمه شمالی بارش برف و در ارتفاعات بارش برف و مه، گاهی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

برای روز جمعه در بیشتر نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات شمال شرق در ساعات شب بارش پراکنده برف مورد انتظار است.

برای روزهای شنبه تا دوشنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری و در برخی مناطق گاهی ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از روز شنبه تا یکشنبه در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده در مناطق پرتردد شهری روند تدریجی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و سپس تا روز دوشنبه روند تدریجی افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن) قسمتی ابرای همراه با وزش باد گاهی، وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۵ بهمن) نیمه ابری و به‌تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۴- سردترین ایستگاه هواشناسی بوده است.