۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

وزیر راه‌وشهرسازی از پیش‌بینی تمهیدات لازم در حوزه نظام بانکی برای کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این موضوع در شورای پول و اعتبار بررسی و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ خواهد شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل: مهرداد بذرپاش در آیین آغاز بهره‌برداری از ۱۸۰ واحد اقدام ملی مسکن اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم در حوزه نظام بانکی برای کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده که با نظر مساعد رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور، این موضوع در شورای پول و اعتبار بررسی و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ می‌شود.

وی افزود: زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور پیش‌بینی شده است و با توجه به تصمیمات اتخاذشده در حوزه زمین و پرداخت اقساط، این طرح‌ در سال ۱۴۰۲ پیشرفت بسیار چشمگیری به نسبت سال جاری خواهد داشت و با انبوه‌سازان سراسر کشور نشست مهمی برای همکاری گسترده برگزار شد.

وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در بخش‌های تأمین زمین و اعطای وام به متقاضیان و ساخت آپارتمان و تحویل به متقاضیان است و با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف ساختمانی، در تلاش هستیم با حداقل‌ترین قیمت، هموطنان عزیزمان خانه‌دار شوند.

بذرپاش گفت: در شهرهای جدید برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن، برخی مشکلاتی وجود دارد و برای تسریع روند این طرح و رفع مشکلات مذکور، به بافت‌های فرسوده توجه ویژه داریم که ناپایداری مسکن‌های شهری کاهش یافته و روند خانه‌دار شدن مردم عزیز سرعت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به همه استان‌ها دستور تسریع حداکثری در نوسازی بناهای فرسوده صادر شده است و در سال ۱۴۰۲ یک جهش بسیار قابل توجهی در صدور پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور رخ خواهد داد.

وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: امروز پروژه ۱۸۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن اردبیل با پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش اظهار کرد: همچنین پروژه ۴۶۰ واحد مسکونی در اندیشه ۳ پیشرفت ۵۰درصدی دارد و زمین ۱۰۰۰ هکتاری نیز برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل پیش‌بینی شده است.