برنامه کامل شمارش معکوس ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

سازمان‌های اقتصاد دستوری باید تعطیل شوند؟

همراه با مرتضی کاظمی تحلیلگر اقتصادی و تهیه‌کننده برنامه گفتگوی فردا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

بورس تهران در روز دوشنبه با بازدهی منفی همراه شد و نتوانست روند سبز روز گذشته را ادامه دهد. خبرها و صحبت‌های ایجاد شده طی روزهای گذشته باعث شده است تا شاهد معاملات متفاوتی نسبت به روزهای گذشته باشیم و شاهد واگرایی منفی در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل بورس در طول معاملات دیروز در نهایت کار خود را با یک بازدهی منفی ۰.۵۷ درصدی به پایان رساند و بار دیگر از مرز ۱.۸ میلیون واحدی عبور کرد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن به دلیل معاملات بهتری که برخی صنایع کوچک به ثبت رساندند، توانست با رشد ۰.۱۶ درصدی همراه شود.

بورس تهران در روز دوشنبه با بازدهی منفی مواجه شد و نتوانست روند سبز روز گذشته را ادامه دهد. خبرها و صحبت‌های ایجاد شده طی روزهای گذشته باعث شده است تا شاهد معاملات متفاوتی نسبت به روزهای گذشته باشیم و شاهد واگرایی منفی در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل بورس در طول معاملات دیروز در نهایت کار خود را با یک بازدهی منفی ۰.۵۷ درصدی به پایان رساند و بار دیگر از مرز ۱.۸ میلیون واحدی عبور کرد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن به دلیل معاملات بهتری که برخی صنایع کوچک به ثبت رساندند، توانست با رشد ۰.۱۶ درصدی همراه شود.

ارزش معاملات خرد سهام روز شنبه را در کانال ۷ هزار میلیارد تومانی به پایان رساند و در نهایت عدد ۷۲۸۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو وقطعات، فلزات اساسی و شیمیایی و در بین نمادها خزامیا، پالایش و وسالت بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در روز گذشته شاهد ادامه خروج  پول اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و حدود ۳۶۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در شمارش معکوس امروز همراه با مرتضی کاظمی، تحلیلگر اقتصادی و تهیه‌کننده برنامه گفتگوی فردا به بررسی بروکراسی و سازمان‌های اقتصاد دستوری پرداختیم و این کارشناس اقتصادی بر لزوم تعطیلی سازمان‌های اقتصاد دستوری تاکید داشتند.

در این برنامه آرمان ملکی، عضو تحریریه فردای اقتصاد نیز توضیحاتی را در رابطه با آخرین آخبار و آمار معاملاتی بورس تهران ارائه دادند.

برچسب‌ها