۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از ابطال مجوز پروازهای بیش از ۸ شرکت هواپیمایی به دلیل عدم لغو پروازهای چارتری در مسیرهای ممنوع خبر داد.

ایرنا:«حسن خوشخو» عصر چهارشنبه با اشاره به پایان مهلت سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌ها برای ممنوعیت فروش چارتری بلیت در ۶ مسیر پرتقاضا افزود: از روز گذشته تاکنون پروازهای بیش از ۸ شرکت هواپیمایی به دلیل عدم رعایت این بخشنامه در برخی مسیرها لغو شده است.

وی توضیح داد: ایرلاین‌هایی که مجوز پرواز آنها لغو می‌شود عمده تخلف آنها فروش بلیت خارج از نرخ مصوب بوده و هم اینکه به فروش چارتری در مسیرهای ممنوع ادامه داده‌اند.

به گفته خوشخو ابطال مجوز پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی تا اطلاع ثانوی و تا محرز شدن رعایت نرخنامه پروازی و لغو پروازهای چارتری ادامه خواهد داشت.

دیروز رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد: در ابلاغیه سازمان وضعیت برخورد با شرکت‌های هواپیمایی که قراردادهای چارتری خود را لغو نکرده باشند، توضیح داده شده است و برخورد قانونی با تخلفات شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی است.

یک سال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا، اول خرداد ماه امسال در تذکر دوباره دو هفته به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داده شد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، فروش چارتری بلیت در مسیرهای تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز از روز ۱۴ خرداد ممنوع شده است، اما بر اساس مشاهدات ز فروش بلیت در این مسیرها، همچنان برخی چارترکنندگان به گران‌فروشی در این مسیرها ادامه می‌دهند.