۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه فرش و تابلو فرش سنندج می‌گوید: کشورهایی مانند چین، افغانستان و هندوستان فرش‌های ایرانی را با برند ایرانی به ایران صادر می‌کنند و کسی هم جلوی این کار را نمی‌گیرد.

تسنیم: ایرانیان از دیرباز، ید طولایی در زمینه بافت فرش‌های دستبافت و استفاده از ذوق و هنر در صنایع‌ دستی‌شان دارند. فرش یکی از صنایع‌دستی ایرانی است که در تمام دنیا به کیفیت، طرح و نقش معروف بوده و توجه بسیاری از متخصصان جهان را به خود جلب کرده است.

فرش‌بافان از رکود بازار فرش و نبود خریدار به دلیل وضعیت کنونی و از همه مهم‌تر عدم حمایت مسئولان گله‌مندند. یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه که از استان آذربایجان شرقی آمده است می‌گوید: کشورهایی همچون چین، افغانستان و هندوستان این فرش‌های نفیس را مجدد به خود کشور ایران با برند ایرانی صادر کنند و کسی جلوی این کار را نمی‌گیرد.

آنان با ادعای اینکه اکنون فرش چینی در بازار مشهد و اصفهان در حال فروش است و این وضعیت، ضربه بسیار شدیدی به پیکره این هنر نفیس ایرانی زده است که با این کار چند هزار ایرانی از کارشان بیکار و رزق و روزی‌شان از بین برود.

عدم واردات مواد اولیه به دلیل تحریم‌ها از دیگر گله‌مندی‌های فرش‌بافان بود که آنان را رنج داده و معتقدند که این باعث شده که قیمت نهایی فرش افزایش و از سوی دیگر قدرت خرید مردم کاهش یابد.

هنرمندان ایرانی از سر عشق و باذوق زیاد به بافت فرش‌ روی آورده به طوری‌که هر گره از فرش اصیل ایرانی حکایت از قصه‌ شور و عشقی دارد که بافندگان، آن را در دل فرش جای می‌گذارند. توجه به رج به رج این فرش‌های اصیل و ماندگار، حکایت‌هایی دارد که تنها با زبان عشق می‌توان آن را درک کرد.

برچسب‌ها