برنامه کامل بورسان ۷ تیر ماه

برنامه کامل بورسان ۷ تیر ماه؛ سناریوهای پیش روی بورس چیست؟

با حضور احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه و مرتضی کاظمی تحلیلگر اقتصادی
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

شاخص‌های بورسی امروز نیز کاهشی بودند و شاهد خروج پول از جریان دادوستد سهام بودیم. شرایط برای صندوق‌ها اما متفاوت بود.

فردای اقتصاد: نماگر اصلی بازار سهام در ۴۰ دقیقه ابتدایی شروع معاملات امروز تحت تاثیر فشار فروشندگان ۰.۷۲ درصد افت را تجربه کرد اما در ادامه با اندک بهبود جو بازار مقداری فضا برای متقاضیان باز شد و در نهایت شاخص بورس تهران با ۰.۶۸ درصد افت به سطح ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی بازگشت. در شرایطی که شاخص کل هم وزن با ۰.۵۳ درصد افت همراه بود اما در آن سوی بازار شرایط خرید و فروش ها در صندوق های سرمایه گذاری متفاوت سپری شد.

در حالی روز چهارشنبه ۲۸۱ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران خرد از بورس خارج شد که در نقطه مقابل این اتفاق ۵۸۱ میلیارد تومان جریان نقد توانست وارد صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت و مختلط شود.  آمارها حاکی از این است که در ۷ تیر ماه، مجموع بورس تهران و فرابورس ایران (سهام، حق تقدم و صندوق های سهامی) رقمی بالغ بر ۶۰ درصد نمادها در بازه منفی و ۴۰ درصد دیگر در بازه مثبت معاملاتی جای گرفتند.

امروز در برنامه بورسان احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط جاری و آتی بازار و چرایی نا اطمینانی به وضعیت موجود پرداخت. در ادامه مرتضی کاظمی تحلیلگر اقتصادی نیز شرایط تورمی و نقش بانک مرکزی در کنترل این شرایط را تشریح کرد.