برنامه بورسان ۱۰ مرداد ماه

بازگشت سهامداران خرد به زمین خرید

با حضور محمدرضا مرادی کارشناس بازار سرمایه و احسان طاهری تحلیلگر اقتصاد کلان فردای اقتصاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

در روزی که شاخص‌های بورسی با رشد همراه شدند حقیقی‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان وارد جریان معاملات سهام کردند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با یک درصد رشد همراه شد و تا محدوده یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد پیشروی کرد، شاخص کل هم وزن نیز در یک همگرایی با نماگر اصلی بازار، افزایش ۰.۹۷ درصد را به ثبت رساند.  

در معاملات آخرین روز کاری بورس ۷۴ درصد از کلیت بازار مثبت بود، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) به رقم ۵۰۸۰ میلیارد میلیارد تومان رسید و رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی حقیقی‌ها وارد گردونه معاملات سهام شد.

در روز جاری صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط ۲۴ میلیارد تومان و صندوق‌های سهامی ۱۰۱ میلیارد تومان جریان نقد از سوی سرمایه‌گذاران خرد را جذب کردند.

در شرایطی که ۲۶ درصد از مجموع بازار سهام در بازه منفی معامله شد، ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش کل سفارش‌های فروش در پایان بازار به ثبت رسید. در مقابل ارزش کل سفارشات خرید نیز رقم ۴۲۸ میلیارد تومانی را نمایان کرد.

در روز سه‌شنبه ۹۶ شرکت در صف خرید و ۴۸ شرکت با صفوف سنگین فروش مواجه بودند.

در برنامه امروز بورسان؛ محمدرضا مرادی کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم‌انداز آتی پرداخت. احسان طاهری تحلیلگر اقتصاد کلان فردای اقتصاد هم در ادامه اثر انتشار اوراق بدهی بر بازار سرمایه را بررسی کرد