۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

دقیقا یک ماه است که شاهد نوسان شاخص کل بورس تهران حول محور دو میلیون واحد هستیم. نوسانی که در فضایی کم‌رمق دنبال می‌شود. اما در چنین شرایطی مدیران دارایی به چه سهام و صنایعی توجه می‌کنند؟ در ۶ ماه آینده کدامیک پربازده‌تر خواهند بود؟ فاطمه اسماعیلی پاسخ می‌دهد.

فردای اقتصاد: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی توصیه بزرگان بازار سرمایه که با مشارکت ۸۴ کارشناس و تحلیلگر بورسی برگزار شد نشان از رای بالای این مدیران دارایی به صنعت خودرو با ۲۹ بار تکرار دارد. به نظر می‌رسد بهبود عملکرد خودروسازان طی ماه‌های اخیر به ویژه خودروسازان تجاری از مهمترین دلایل توجه کارشناسان به این صنعت باشد. صنعت بانک نیز در این نظرسنجی ۲۸ رای کسب کرد و در زمره پربازده‌ترین صنایع بورسی طی ۶ ماه آینده از نگاه مدیران دارایی جای گرفت. رتبه سوم نیز به صنعت سیمان با ۲۱ بار تکرار اختصاص پیدا کرد.

در میان سهام پربازده از نگاه مدیران دارایی، بیشترین رای باز هم به یک نماد بانکی رسید. نماد معاملاتی بانک ملت (وبملت) ۹ بار از سوی کارشناسان تکرار شد تا صدرنشین این لیست باشد. رتبه دوم نیز از آ« نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو دیزل (خاور) با ۷ بار تکرار شد. کارشناسان در مجموع ۱۵۷ سهم را در این نظرسنجی معرفی کردند که البته ۱۰۷ سهم تنها رای داشتند.