۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: جریمه بانک‌ها حق مردم است و با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت کرده‌ام و ایشان در وصول این جرایم مصمم است و باید در جرایم بانک‌ها هم عدالت رعایت شود

ایلنا، مهرداد بذرپاش درباره موضوع داوری سازمان امور مالیاتی نسبت به ۶٣ هزار میلیارد تومان جریمه بانک‌های که ‌وام مسکن ندادند و اعتراض بانک‌ها به عدم دسترسی به سامانه وزارت راه و شهرسازی براس معرفی متقاضیان اظهارکرد: تا کنون جریمه مالیاتی به صندوق ملی مسکن واریز نشده‌ است اما طبق قانون ٢٠ درصد تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند اما برخی از بانک‌ها استنکاف کردند و طبق قانون باید جریمه آن به صندوق ملی مسکن واریز شود. اسامی بانک‌ها به سازمان امور مالیاتی اعلام شده و این سازمان در کمیته‌های مختلف موضوع پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که بانک‌ها نسبت به این جریمه و احکام سازمان امور مالیاتی اعتراض کنند و بهانه خوبی برای بانک‌ها ایجاد شده مبنی بر اینکه سامانه وزارت راه و شهرسازی خراب بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مذاکرات و جلسات مستمر با بانک مرکزی در حال برگزاری است و یک نماینده از سوی رئیس بانک مرکزی و یک نماینده از طرف بنده با هم در تعامل هستند و ممکن است به سامانه وزارت راه و شهرسازی هم ایراداتی وارد باشد و نمی‌خواهیم وزارتخانه را از تمام مشکلات مبرا بدانیم اما ارتباط دادن اهمال در پرداخت وام به سامانه وزارت راه و شهرسازی و به هوای بارانی و هوای برفی قبلاً منسوخ شده و از بین رفته‌اند.

بذرپاش ادامه داد: این جریمه بانک‌ها حق مردم است و با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت کرده‌ام و ایشان در وصول این جرایم مصمم است و باید در جرایم بانک‌ها هم عدالت رعایت شود و چیز اضافه‌ای نمی‌خواهیم اما توقع ما از بانک‌ها بیش از این است و البته این یک تصمیم شخصی نیست بلکه قانون است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکن در شهر جدید پردیس اظهارکرد: احداث شهر جدید اندیشه از دهه ۷۰ شروع شد و یکی از شهرهای جدید با کیفیتی است که در حال توسعه است. در این سال‌ها حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث و جمعیت مناسبی در این شهرها ساکن شده است.

بذرپاش ادامه داد: در جریان بازدید امروز از ۹۸۰ واحد پروژه مشارکتی که با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید، بخش خصوصی علمیات ساخت آن آغاز شده بود به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها