۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت گفت: پراخت حقوق کمتر از مقدار تعیین شده توسط شورای‌عالی کار به کارگران تخلف است و با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

خبرآنلاین: احمد غریوی یوسف آباد اظهار کرد: واحدهای مشمول قانون کار بخش خصوصی می‌توانند به منظور ایجاد رابطه هرچه بیشتر بین پرداخت مزد و مزایا با بهره‌وری و ایجاد انگیزه بین کارکنان، علاوه بر اجرای مصوبه مزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب موافقت نامه‌های کارگاهی و پیمان‌های دسته جمعی پس از تأیید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

وی افزود: طبق تبصره یک ماده ۸ بخشنامه حداقل مزد سال ۱۴۰۳ سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر ۷ برابر حداقل مزد ماهانه است. این موضوع شامل مشمولان قانون کار شاغل در شرکت‌های خصوصی نیست.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت در وزارت کار گفت: پرداخت حقوق کمتر از مقدار تعیین شده توسط شورای‌عالی کار به کارگران تخلف است؛ کارگران می‌توانند خواسته خود را بر اساس قانون پیگیری کنند. با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی می‌شود.