۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
آمار نگران‌کننده مبتلایان به بیماری وبا در کشور

از ابتدای سال تا کنون ۳۶۷ مورد ابتلا به وبا شناسایی و گزارش شده‌اند. موردی از فوت در کشور تاکنون گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی، مبتلایان به وبا بین یک تا ۸۲ سال هستند.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۶۷ مورد ابتلا به وبا شناسایی و گزارش شده‌اند. موردی از فوت در کشور تاکنون گزارش نشده است.

به گفته وی اگر چه بیماران حداقل یک و حداکثر ۸۲ ساله هستند؛ اما اغلب مبتلایان در سنین ۶۰-۲۰ سال هستند و حدود ۷۰ درصد مبتلایان به صورت سرپایی درمان شده و سایر موارد نیاز به بستری داشته‌اند.

او اضافه کرد: تشدید نظام مراقبتی وبا به ویژه در قالب اجرای نظام مراقبت سندرمیک در دستور کار اکیپ‌های سلامت قرار دارد.

او افزود: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می‌شود. به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش نکنند.

عرشی گفت: اگر افراد دچار علائمی مانند ضعف و استفراغ شدند؛ بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنند.

او گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند، باید دست‌های خود را با آب و صابون قبل و بعد از شروع فعالیتشان به مدت حداقل ۲٠ ثانیه شست و شو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضد عفونی کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها