۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
۵ راز تبدیل شدن یک مدیر تازه‌کار به مدیری تمام‌عیار

فردای اقتصاد: به دنبال راه‌هایی برای شروع نقش جدید خود در سمت مدیریت هستید؟

این ۵ گام از روز نخست و بعد از آن به خوبی به شما کمک خواهد کرد:

 ۱. گردش در محیط کار

مدیرانی که زمان زیادی را مانند سنجاب در دفتر خود می‌گذرانند، این حس را ایجاد می‌کنند که نمی‌خواهند نیروهای تحت مدیریتشان آنها را آزار دهند. با اختصاص دادن زمان برای گشت و گذار در محیط کار برای مشاهده و گفتگو، قابلیت دسترسی خود را افزایش دهید. با این کار روند عملیات، تعاملات، روحیه و فرهنگ تیم را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

۲. به یاد آوردن

اسم‌های مشابه افراد تیم خود مانند "لیندا" و "لیزا" را اشتباه نگیرید. حواستان باشد که یاکوب نام خود را با یک "k" در وسط می‌نویسد، نه "c". از عناوینی که افراد ترجیح می‌دهند برایشان استفاده کنید. نام و نام خانوادگی افراد تیمتان را به درستی تلفظ کنید. برای فهمیدن چیزی منحصر به فرد در مورد هر کارمند، مانند تیم ورزشی مورد علاقه‌اش یا اینکه آیا حیوان خانگی دارد یا نه، راه بیشتری را طی کنید. در صورت نیاز، نکات خود را برای مراجعات بعدی یادداشت کنید. توجه به این چیزهای "کوچک" نشان دهنده حرفه‌ای بودن و علاقه شما به افراد تیمتان است.

۳. بازتعریف روابط

آیا در حال حاضر برخی از دوستان شما جزو کارمندانی هستند که بر آنها نظارت می‌کنید؟ اکنون که در طرف «دیگر» هستید، انتظار داشته باشید که پویایی روابط تغییر کند. حرکت به سمت مدیریت مستلزم جلب احترام کل تیم شماست. اگر نتوانید زمینه‌ بازی برابر فرصت‌های برابر و اجرای مداوم قوانین را ایجاد کنید، این اعتماد اتفاق نمی‌افتد. مراقب طرفداری و همچنین جنبه تند رفتاری بیش از حد خود نسبت به دوستان قبلی باشید تا «ثابت کنید» شما جانبدارانه رفتار نمی‌کنید.

۴. یادگیری

اشتیاق و طرز فکر آینده‌نگر ویژگی‌های بسیار خوبی هستند که به شما کمک کردند تا این موقعیت مدیریتی را بدست آورید. اما عجله کردن با ایده‌های جدید بدون صرف زمان برای یادگیری روش‌ها یا ایجاد یک تیم قوی از پیروانتان می‌تواند خطرناک باشد. از آنجایی که افراد اغلب با مدیران و شرایط قبلی و شناخته شده احساس راحتی می‌کنند، حضور یک مدیر جدید می‌تواند موجب عصبی شدن نیروی کار شود. قبل از ایجاد تغییرات، زمانی را برای احساس کردن مسائل، پرسیدن سوالات و دریافت بازخوردها اختصاص دهید.

۵. دادن بازخورد مثبت

در نهایت، به یاد داشته باشید که همه دوست دارند بشنوند که کارشان خوب است. تعریف‌های واقعی و خاص از کار افراد را زود و بطور دایمی ارائه دهید. به طور معمول "متشکرم" بگویید. در حالی که شغل شما با گذشت زمان مستلزم ارائه انتقاد سازنده‌تر خواهد بود، اما کسب شهرت به‌عنوان یک رهبر آگاه که قدردان سخت کوشی و عملکرد عالی کارکنان تیم‌اش هست، راه را به روی کارمندان باز می‌کند که با دقت بیشتری به آنچه می‌گویید گوش کنند.

منبع: Business Management Daily

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار