۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
ویژگی جدید گوشی اپل: تقلید صدای صاحب گوشی

اپل به‌تازگی از یک قابلیت جدید به نام Personal Voice رونمایی کرد که قادر است با کمک فناوری هوش مصنوعی و تنها با ۱۵ دقیقه آموزش، صدای افراد را تقلید و تولید کند

فردای اقتصاد - اپل به‌تازگی از یک قابلیت جدید به نام Personal Voice رونمایی کرد که قادر است با کمک فناوری هوش مصنوعی و تنها با ۱۵ دقیقه آموزش، صدای افراد را تقلید و تولید کند.  

این قابلیت جدید که قرار است به همراه به‌روزرسانی آی او اس ۱۷- iOS17- عرضه شود، به آیفون‌ها و آیپدها اجازه می‌دهد تا صدای کاربر را برای مکالمات رودررو، تلفنی، فیس‌تایم و تماس‌های صوتی تولید کنند.  

به گفته اپل، Personal Voice یک صدای ترکیبی را ایجاد می‌کند که شبیه به صدای کاربر است و می‌توان از آن برای ارتباط با دوستان و یا اعضای خانواده استفاده کرد. این قابلیت به طور خاص برای آن دسته از افرادی طراحی شده که یا امکان صحبت کردن ندارند و یا در معرض از دست دادن توانایی خود برای صحبت هستند.  

برای استفاده از این امکان، کاربران باید صدای خود را به مدت ۱۵ دقیقه توسط دستگاه ضبط کنند. اپل می‌گوید این قابلیت از فناوری یادگیری ماشینی یا همان هوش مصنوعی بهره می‌برد و در پردازش اطلاعات در دستگاه صورت می‌گیرد که بنابر اعلام این شرکت، حفاظت حداکثری از حریم خصوصی کاربران اتفاق خواهد افتاد.

اپل همچنین نسخه‌های اصلاح‌شده برخی اپلیکیشن‌های اصلی خود را در قالب قابلیتی به نام Assistive Access معرفی کرد که هدف آن، حمایت از کاربرانی با ناتوانایی‌های شناختی عنوان شده است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Phone، FaceTime، Messages، Camera، Photos و Music اشاره کرد که به گفته این شرکت، با دکمه‌هایی با کنتراست بالا، لیبل‌های متنی بزرگ و… بهبود یافته‌اند.

اپل کار روی این قابلیت‌ها را از اواخر سال گذشته میلادی و در نسخه بتای آی او اس ۱۶.۲ آغاز و اعلام کرد که این ویژگی‌های جدید در اواخر امسال عرضه خواهند شد.  

این شرکت همچنین یک حالت تشخیص جدید را در Magnifier اعمال کرد که می‌تواند برای کاربران نابینا و کم‌بینا مفید باشد و تعامل راحت‌تری با اشیای فیزیکی با برچسب‌های متنی داشته باشند.

اپل می‌گوید کاربر می‌تواند دوربین دستگاه خود را به سمت برچسبی مانند صفحه کلید و یا مایکرویو بگیرد که در اینجا، آیفون یا آیپد آن را با صدای بلند خواهد خواند.  

اپل معمولا در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که امسال قرار است ۵ ژوئن برگزار شود، قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری خود را به نمایش می‌گذارد. این قابلیت‌ها در فصل تابستان به صورت بتا یا همان آزمایشی عرضه می‌شوند و در فصل پاییز و به همراه آپدیت‌های اصلی آی او اس، در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار