۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
اعتماد عمومی از محصولات نامحسوس و اساسی صنعت بیمه به شمار می رود

اعتماد عمومی از محصولات نامحسوس اما اساسی صنعت بیمه به شمار رفته و صیانت از سرمایه های انسانی صنعت بیمه در حقیقت مراقبت از سرمایه گذاری های بلندمدت است.

به گزارش فردای اقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مجتبی حیدری با تاکید بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود برای تقویت سرمایه های انسانی نهادناظر صنعت بیمه، اظهار داشت: اعتماد عمومی از محصولات نامحسوس اما اساسی صنعت بیمه به شمار می رود و باید برای حفظ و ارتقای سطح این سرمایه گرانبها بیش از پیش کوشا باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی با تشریح برنامه های مدیریتی خود به اهمیت همدلی و هم افزایی ارکان صنعت بیمه در پیشبرد اهداف عالی آن تاکید کرد و افزود: قوانین و آیین نامه های مرتبط با سرمایه گذاری و مباحث مالی در راستای تسهیل گری و رفع موانع موجود بیمه گران و بیمه گذاران، اصلاح خواهد شد.
وی با برشمردن راهکارهای افزایش بهره وری در شرکت های تابعه بیمه مرکزی بر استقرار نظام شایسته گُزینی، تاکید کرد: در روند انتصاب ها و گزینش مدیران باید مولفه هایی نظیر عملکرد شفاف، نگاه حرفه ای و روحیه تعامل گرایانه رعایت شود.
معاون بیمه مرکزی از توسعه ابزارهای نوین سرمایه گذاری به عنوان کلید ورود صنعت بیمه به عرصه های کلان اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: دستیابی به اهداف ملی اقتصادی با تکیه بر سرمایه گذاری های مبتنی بر اصول و قواعد بیمه ای دور از دسترس نیست.
حیدری از بسترسازی دیجیتال به عنوان راهکار اساسی توسعه خدمات بیمه ای نام برد و افزود: خدمات غیرحضوری بیمه ای یک نیاز انکارناپذیر است که باید در راستای تسهیل گری خدمات بیمه، تقویت شود.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی از موضوع آموزش های حرفه ای به عنوان یکی از دغدغه های جدی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: سرمایه انسانی کارآمد می تواند در سایه آموزش های فنی و بازآموزی مبتنی بر دانش و یافته های به روز، تحولات اساسی را در سازمان ها رقم بزند.  
وی افزود: ایجاد انگیزه برای کارکنان و پشتیبانی از طرح های نوین و برنامه های دانش بنیان از ماموریت های اصلی این معاونت است که با جدیت دنبال خواهد شد.
معاون بیمه مرکزی با اشاره به تنوع محصولات بیمه ای و طیف وسیع مخاطبان صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه به نسبت صنعت بانکداری و بازار سرمایه از پیچیدگی های خاصی برخوردار است و به همین خاطر باید بستر لازم را برای رضایت حداکثری طیف عظیم بیمه گذاران فراهم آوریم.
حیدری از هدایت سرمایه های بیمه ای به بخش های مولد سخن گفت و تصریح کرد: کاهش دغدغه های اقتصادی، اصلاح و بهبود فرایندهای منابع انسانی، نگاه جدی به وضعیت معیشت مردم، کاهش نرخ تورم و افزایش اشتغال در گرو بالابردن ضریب نفوذ بیمه و بهره برداری صحیح از سرمایه های این صنعت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی در پایان در خصوص کیفیت خدمات رسانی به کارکنان و جامعه بازنشستگان و همچنین راهکارهای افزایش سطح رفاه فعالان صنعت بیمه به ویژه ضرورت استقراز نظام حسابداری و مدیریت شفاف بر پایه انضباط مالی، دیدگاه های خود را بیان کرد.
 مجتبی حیدری از چهره های جوان و خوشنام صنعت بیمه به شمار می آید که پیش از این در سطوح عالی این صنعت به ایفای خدمت پرداخته است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار