۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
پشت تغییر نام توییتر چیست؟

تغییر لوگوی توییتر سروصدای زیادی بین کاربران ایتنرنت ایجاد کرده اما هدف ایلان ماسک از این تغییر لوگو صرفا یک تغییر نام نیست.

فردای اقتصاد – تغییر لوگوی توییتر سروصدای زیادی بین کاربران ایتنرنت ایجاد کرده اما هدف ایلان ماسک از این تغییر لوگو صرفا یک تغییر نام نیست.

از بین بردن یکی از با ارزش‌ترین برندهای تکنولوژی که سالها کاربران به آن خو کرده‌اند تصمیم عجیبی است اما ایلان ماسک قبلا هم ثابت کرده که ترسی از این موضوع ندارد که برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری بزند.

تبدیل توییتر به برند X چیزی است که ایلان ماسک قبل از خرید گران توییتر به آن اندیشیده بود و حالا فرصت را مناسب دیده تا آن را اجرایی کند.

لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر در یک پست توییتری به وضوح به این اشاره کرده که هدف کلی این تغییر ایجاد یک سیستم مالی مبتنی بر فناوری ( فینتک ) است.  ایلان ماسک که خود از بنیانگذاران شرکت مشهور پرداخت اینترنتی پی پال بوده بعد از خروج از این شرکت همواره به دنبال فرصتی برای ایجاد یک شرکت فعال در این عرصه بوده است.

توییتر به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی به تنهایی قابل به درآمدزایی قابل توجهی نیست و حتی تلاش‌های زیاد ایلان ماسک و یاکارینو در ایجاد اعتماد برای تبلیغ دهندگان چندان موثر نبوده است.

میزان درآمد تبلیغاتی توییتر به نصف سقوط کرده و این در حالی است که شرکت متا یک رقیب جدید به نام تردز را وارد بازار کرده است.

پشت تصمیم تغییر نام توییتر چیست؟
در حالی که کارکنان توییتر قصد داشتند نام توییتر را از سردر این ساختمان حذف کنند پلیس سانفرانسیسکو 
مانع آنها شد. فعلا er از نام توییتر باقی مانده است

بر این اساس ایلان ماسک به دنبال آن است که اساسا مسیر کسب و کار توییتر را از طریق برند ایکس به سمت یک سوپراپلیکیشن و پلتفرم اجتماعی تغییر دهد و این کار می‌تواند باعث میلیاردها افت ارزش برند توییتر تمام شود.

بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده تغییر لوگو و برند توییتر می‌تواند بین ۴ تا ۲۰ میلیارد دلار از ارزش توییتر کم کند.

ایده ماسک برای پیش برد برند X گرته‌برداری از مدل اپلیکیشن چینی وی‌چت است که امروزه کاربران چینی هر کاری را با آن انجام می‌دهند. از خرید اینترنتی گرفته تا پرداخت‌های بانکی وخرد توسط اپلیکیشن وی‌چت در چین انجام می‌شود.

تغییر یک فرهنگ اینترنتی

تغییری که ایلان ماسک در توییتر می‌خواهد انجام دهد تنها به کشتن پرنده آبی منحصر نخواهد بود و در واقع فرهنگ ساخته شده در طی سالها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

افعالی چون توییت کردن یا ریتوییت کردن امروزه بخشی از فرهنگ مدرن است و به طور مرتب برای توضیح نحوه ارتباط افراد مشهور، سیاستمداران و دیگران با مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توییتر تنها شرکت تکنولوژی نبوده که در سال‌های اخیر ریبرند کرده باشد. یکی از مشهورترین آنها شرکت گوگل است که با تغییر ساختار برند جدید آلفابت را جایگزین گوگل کرد و گوگل تنها به عنوان یکی از سرویس‌های اصلی این شرکت باقی ماند. فیس‌بوک هم شرکت دیگری است که با ریبرند شبیه آلفابت یک شرکت مادر به نام «متا» را ایجاد کرد. متا نوعی اشاره به رویکرد متاورس این شرکت هم بود . به رغم همه این ریبرندها همچنان نام اصلی به عنوان یک محصول در این دو شرکت حفظ شده و همچنان مردم برای گوگل کردن به گوگل مراجعه می‌کنند.

بر اساس تخمین کارشناسان برند فایننس ارزش برند توییتر ۴ میلیارد دلار است. این در مقایسه با برند فیس‌بوک که ۵۹ میلیارد دلار و برند اینستاگرام که ۴۷.۴ میلیارد دلار است بسیار پایین به نظر می‌رسد.

نهادهای تخمین ارزش برند دیگری هم هستند که ارزشهای بالاتری را برای توییتر قایل هستند. دانشگاه Vanderbilt  ارزش برند توییتر را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین می‌زند که مشابه ارزش برند اپلیکیشن اسنپ‌چت است.

ایلان ماسک اما احتمالا به این چیزها توجهی ندارد. واقعیت این است که برند خود ایلان ماسک الان از برند توییتر بسیار با ارزش‌تر است. بنابراین این میلیاردر جنجالی ابایی از کشتن یک برند به بهای رشد برند خودش ندارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار