۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
شوک خبری بورل به دلار تهران

پس از ابراز ناامیدی بورل درباره احیای برجام، نرخ ارز در معاملات فردایی به بالای مرز ۳۰ هزار تومان بازگشت.

فردای اقتصاد: بازار ارز بالاخره خبری که از آن می‌ترسید را دریافت کرد و قیمت دلار پس از ابراز ناامیدی اتحادیه اروپا درباره احیای برجام، در کمتر از یک ساعت ۲۶۰ تومان رشد کرد و به ۳۰۱۸۰ تومان رسید. این در حالی است که نرخ ارز در معاملات صبح امروز به زیر مرز ۳۰ هزار تومان نزول کرده بود.

ساعتی پیش جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات برجام به خبرنگاران در بروکسل گفت گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در حال انحراف است. او افزود که طی در 28 ساعت گذشته، نسبت به حصول توافق کمتر خوشبین است. معامله‌گران بازار ارز چند روزی بود که منتظر موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به آخرین پاسخ ایران به آمریکا بودند.

آخر هفته گذشته ایران برای دومین بار نظرات خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام ارسال کرد. واشنگتن بلافاصله نظرات تهران را غیرسازنده خواند. این در حالی بود که پس از ارسال نخستین سری پیشنهادات ایران، طرف غربی از نزدیکی به توافق ابراز رضایت کرده بود. حال اظهارات منفی بورل می‌تواند مهر تایید رسمی بر کاهش شانس احیای برجام باشد. احتمال افزایش هیجانات در بازار ارز و صعود دوباره قیمت‌ها به سمت مرز ۳۱ هزار تومان بعید نیست.

در همین رابطه بخوانید: سقوط تاریخی پوند و یورو در مقابل دلار

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    مذاکرات وبرجام وسیاست سیاستمداران ودخالت تندروها وکاسبان تحریم ومدیریت ضعیف حال مردمو بهم زده وتهوع آور شده
  • کورش IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    بازم امریکا گوزید اقتصاد ایران لرزید اونوقت میگن معیشت مردم ربطی به بر جام نداره
  • خسرو IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    حدود یک دهه است که دلالان ارز ی همه اقتصاد ما را به دلار و برجام گره زده اند و چه سودهای کلانی به جیب میزنند که این دلالان از معاونین بانک مرکزی و افراد کوچه و بازار شروع و تا خانم های خانه دار ختم میشود و چه شغل نان و ابدار و بی زحمتی هم شده و در دنیا هم بی همتا است تا ریشه این فساد خشک نشود
  • محمد خاتمی IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    من که گفتم خودی ها نمی گدارند توافق بشود ودرثانی اتحادیه اروپا شش ماه پیش گفته بود هیچگونه برنامه ای برای خرید ویا سرمایه گذاری در ایران ندارد.وفقط خدمات های بهداشتی ومحیط زیستی انجام میدهد اینها هم دلخوش به فروش نفت به اروپا هستند
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    تا کشور را به مرز ورشکستگی نرسانند سر عقل نمی آیند

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار