۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
بریکس برای ایران چه دستاوردی دارد؟

آیا پیوستن به بریکس به این معنی است که ایران از احیای برجام و بهبود روابط با غرب بی‌نیاز می‌شود؟ این سوالات موضوع گفت‌وگو با دکتر غلامرضا حداد، تحلیلگر روابط بین‌الملل است.

فردای اقتصاد: هفته‌ گذشته و در جریان برگزاری نشست سه روزه  بریکس در ژوهانسبورگ خبر رسید که رهبران بریکس با وسعت دادن به این گروه و پیوستن برخی کشورها به بریکس از جمله ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، آرژانتین، مصر و اتیو‍‍پی موافقت کرده‌اند.

بریکس نام گروهی است متشکل از اقتصادهای نوظهوری اعم از از برزیل، روسیه، هند و چین و آفریقای جنوبی. این گروه بنا به دلایل متعددی اهمیت دارد از جمله اینکه کشورهای عضو بریکس صاحب بیش از ۴۰‌درصد از جمعیت جهان، ۲۶ درصدتولید ناخالص داخلی جهانی و ۱۸‌درصد سهم تجارت ‌جهانی هستند. درباره‌ی اینکه بریکس به کدام سو می‌رود؟ چه آینده‌ای در انتظار آن است؟ پیوستن ایران به این گروه چه نتایجی برای ایران در بر دارد با غلامرضا حداد تحلیلگر روابط بین‌الملل گفتگو کردیم.

نسخه صوتی این گفت‌وگو را اینجا بشنوید:

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • بینام IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    متولی ابزار معامله برای مقبولیت باید قابلیت پاسخگو بودن ، متعهد بودن و توانمندی همه جانبه در حفظ ثبات ارزش این ابزار(پول) را داشته باشد ، با این خصوصیات می تواند مقبولیت معامله گران را کسب کند ، در غیر اینصورت در کوتاه مدت اعتبار و مقبولیت خود را از دست خواهد داد.
  • حسین IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    خیلی عالی بود ممنونم نتیجه گرفتم روی زمین و طلا‌ سرمایه‌گذاری کنم و بی‌خیال وعده های دولتمردان بشوم.
  • طاهر IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    ممنون استفاده کردیم -مجری بسیار خویشتندار و کارشناس بسیار باسواد-تشکر از فردای اقتصاد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار