۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
دلایل برون‌سپاری از نگاه مدیران کسب‌وکارها

داده‌های آماری نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی برون‌سپاری فرآیند کسب‌وکار در جهان برای سال ۲۰۲۳، حدود ۳۵۰میلیارد دلار پیش‌بینی شده است و برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۷، به ۴۵۰میلیارد دلار برسد.

فردای اقتصاد: تولید بدون کارخانه یا در معنای عام آن، برون‌سپاری تولید، یک استراتژی در فرآیند کسب‌وکار است که از طریق آن بخشی از فرآیند تولید از طریق برون‌سپاری به شریک تجاری واگذار می‌شود که این استراتژی امکان تنوع‌بخشی به تولید و تکمیل سبد محصولات تولیدی با استفاده از ظرفیت سایر واحدهای تولیدی، بدون تاسیس کارخانه را فراهم می‌آورد. معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، با بهره‌گیری از گزارش موسسه دیلویت، برون‌سپاری فرآیندهای کسب‌وکار در جهان را بررسی کرده است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی برون‌سپاری فرآیند کسب‌وکار در جهان برای سال ۲۰۲۳، حدود ۳۵۰میلیارد دلار پیش‌بینی شده است و برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۷، به ۴۵۰میلیارد دلار برسد.

طبق نمودار بالا، ۵۰درصد از شرکت‌هایی که توسط مطالعه جهانی دیلویت مورد بررسی قرار گرفته‌اند، فرآیند تولید و زنجیره تامین را برون‌سپاری کرده‌اند. بر اساس نظرسنجی این موسسه در خصوص برون‌سپاری فرآیندها، یک مدیر از هر دو مدیر، یافتن متخصصان مناسب و مستعد را بزرگترین چالش داخلی در پیشبرد استراتژی‌های شرکت می‌دانند و بنابراین اقدام به برون‌سپاری می‌کنند. محدودیت در استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای تحلیل داده و محدودیت در هماهنگی بین وظایف از دیگر دلایل اصلی شرکت‌ها برای برون‌سپاری بخشی از فرآیندها است. در نمودار زیر رایج‌ترین دلایل شرکت‌ها برای برون‌سپاری اشاره شده است.

دلایل برون‌سپاری از نگاه مدیران کسب‌وکارها

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار