۷ توصیه برای رفع فرسودگی شغلی

در تعطیلات چگونه ذهن را از مشغله کاری پاک کنیم؟
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
۷ توصیه برای رفع فرسودگی شغلی

فرسودگی شغلی در دو سال گذشته به رکوردهای جدیدی رسیده است. چهل و چهار درصد از کارگران مورد بررسی گفته‌اند که در طول روز کاری گذشته استرس زیادی را تجربه کرده‌اند.

فردای اقتصاد: عدم تعادل بین درخواست‌های شغلی و منابع حرفه‌ای شما باعث فرسودگی شغلی‌تان می‌شود. افراد مبتلا به فرسودگی شغلی شکایت دارند که باید در ۳ هفته به اندازه ۶ هفته کار کنند، تا پاسی از شب کار می‌کنند یا نمی‌توانند هنگام خواب یا زیر دوش به کار فکر نکنند. فرسودگی شغلی اغلب با اضطراب و افسردگی مرتبط است و سایر چالش‌های سلامت روان را می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد. به عنوان مثال، کسانی که در طول روز کاری احساس تنش یا استرس می‌کنند، بیش از سه برابر بیشتر احتمال دارد که به دنبال کار در جاهای دیگر باشند.

چالش کاهش فرسودگی شغلی یا مقابله با آن قبل از آنکه بدتر شود در این است که زمانی که بیشتر به بهبودی نیاز دارید، کمتر احتمال دارد که در فعالیت‌های بهبودی شرکت کنید زیرا غرق آن شده‌اید و در یک چرخه معیوب هستید که به شما اجازه نمی‌دهد وضعیت خود را تغییر دهید. یکی از محرک‌های اصلی فرسودگی شغلی یک فرهنگ سمی است که در آن یک کارمند احساس می‌کند ارزشمند نیست و از نظر روانی در شرایط ناامن قرار گرفته است، بنابراین ضروری است که یاد بگیرید چه چیزی احتمال داشتن علائم فرسودگی افزایش می‌دهد و قبل از اینکه به آن نیاز مبرم داشته باشید، بهبودی را تمرین کنید.

راهکارهای زیر در تعطیلات به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نظر روانی از کار جدا شوید. در نتیجه، می‌توانید انرژی و عملکرد خود را برای دوره‌های طولانی‌تری بدون تأثیر تخریبی بر سلامت خود حفظ کنید.

۱. محیط خود را برای بازیابی بهینه شکل دهید.

فضای خود را عاری از حواس پرتی نگه دارید. در اوقات فراغت خود چیزهای مربوط به کار را از جلوی دید خود حذف کنید. ذهن شما روی چیزهایی که در دسترس است متمرکز می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید استراحت کنید، درب اتاق کار خود در خانه را ببندید، به جایی سفر کنید، حتی اگر یک ساعت فاصله باشد، یا در طبیعت قدم بزنید. بیرون ماندن در آفتاب یا گذراندن زمان بیشتر در اتاق‌هایی با نور طبیعی خوب می‌تواند به شارژ مجدد کمک کند.

۲. بفهمید که کدام محرک‌ها از جدا شدن روانی شما از کار جلوگیری می‌کنند.

اگر این عامل شامل تلفن یا رایانه شما می‌شود، موضوع را پیگیری کنید. به عنوان مثال، اعلان‌ها را به طور موقت خاموش کنید یا تلفن کار را همه جا همراه خود نبرید.

۳. جایگزینی کار با فعالیتی که از آن لذت می‌برید را انتخاب کنید.

خواندن، دویدن، یا آشپزی، که به شما امکان می‌دهد کاملاً تمرکز کنید و از نظر ذهنی افکار خود را از کار جدا کنید. اگر فعالیتی را انجام می‌دهید که واقعاً از به اشتراک گذاشتن آن با کسی لذت نمی‌برید، ممکن است احساس نکنید که کاملاً درگیر آن هستید و به فکر کار برگردید. سعی کنید عمدا چیز خاصی را برای خود انتخاب کنید.

۴. فعالیت‌های بازیابی با تلاش بالا را انتخاب کنید.

نشریه هاروارد بیزینس ری‌ویو توصیه می‌کند «در حالی که ممکن است به نظر برسد که استراحت کردن، تماشای تلویزیون یا سایر فعالیت‌های «منفعل» یا «کم تلاش» برای بهبودی بهترین هستند، برعکس، تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت‌های فعال‌تر می‌تواند حتی برای بهبودی مؤثرتر باشد. دنبال کردن یک سرگرمی که نیاز به تلاش یا تسلط دارد، مانند یادگیری یک زبان یا مهارت جدید، به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری از مشغله ذهنی کار دور بمانید، منابع تخلیه‌شده انرژی خود را دوباره پر کنید و تجربه‌ای بهینه در خارج از کار داشته باشید. همچنین یادآوری خوبی است که کار تنها راه برای تفریح ​​نیست.

۵. زمانی را به استراحت اختصاص دهید.

مربی مارسیا رینولدز هفت راه برای استراحت برای حفظ انرژی در طول روز توصیه می کند: استراحت ذهنی، معنوی، عاطفی، اجتماعی، حسی، فیزیکی و خلاق.

۶. چند روش برای بهبودی عمدی بیاموزید.

سیستمی را برای بازیابی خود یاد بگیرید. مدیتیشن یا ذهن‌آگاهی فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در محل کار نیز از آنها استفاده کنید. عادت کردن به آن‌ها و لذت بردن از آن‌ها زمان می‌برد، بنابراین در میانه یک زمان پراسترس، احتمالاً نمی‌توانید هیچ یک از آنها را شروع کنید. اما چند روز مرخصی ممکن است زمان مناسبی برای شروع یک تمرین جدید باشد. سپس ادامه دادن این کار به مدت ۱۰ دقیقه در روز در طول روز کاری آسان‌تر خواهد بود.

۷. با مربی تماس بگیرید.

یک مربی اگر از طریق شرکت شما در دسترس است یا می‌توانید او را استخدام کنید، می‌تواند از شما در روند بهبودی حمایت کند، و حتی پس از بازگشت به محل کار، به شما کمک کند در مسیر مراقبت از خود باقی بمانید.

ریکاوری موثر از دوره‌های استرس به طور مثبت بر احساسات، خلق و خو، انرژی، عملکرد و روابط شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین به آن به عنوان یک اتلاف وقت فکر نکنید، بلکه به عنوان یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی شماست.

منبع: فوربس

نویسنده: لوسیانا پائولیز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار