۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: در بین خودروها سرقت پراید به دلیل سهولت در باز کردن آن توسط سارقین از بالاترین آمار سرقت در استان اردبیل به حساب می‌آید.

مهر: محرم علیپور به افزایش سرقت در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه سرقت خودرو و منازل اشاره کرد و ادامه داد: ۸۵ درصد سرقت مربوط به خودروهای با ایمنی پایین به ویژه پراید است که در صدر سرقت خودرو قرار گرفته است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود صاحبان خودروی پراید به ویژه زیر مدل ۹۰، خودروی خود را به دزدگیر و تجهیزات ایمنی مجهز کرده و به هیچ وجه ماشین خود را به صورت روشن حتی لحظه‌ای رها نکنند.

علیپور در مورد استفاده سارقان از طلایاب در منازل اظهار کرد: ۸۵ درصد سرقت در منازل نیز مربوط به پول نقد و جواهرات است که امیدواریم خانواده‌ها به هنگام مسافرت از ظرفیت صندوق امانات بانک‌ها و یا با سپرده آنها به افراد مطمئن جلوی سرقت طلا و پول نقد را بگیرند.

وی تلاش سارقان حرفه‌ای را در نقطه‌زنی نگهداری طلا و پول نقد یادآور شد و تصریح کرد: ما تاکنون مواردی از فلزیاب و یا طلایاب را در سرقت‌های افراد حرفه‌ای مشاهده نکردیم اما بهتر است با اطمینان بیشتر این وسایل در محلی مناسب و امن نگهداری شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل به کشف ۸۵ درصد وقوع جرایم سرقت در استان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش پلیس بر این است تا با هوشیاری و مراقبت بیشتر با همراهی خانواده‌ها کاهش سرقت را در نوروز امسال رقم بزند.