۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا وصول کامل، پیگیری خواهیم کرد.

اری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو: علی‌اکبر محرابیان، ضمن اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پیگیری حقابه هیرمند تا حصول نتیجه اظهار داشت: پیرو دستور ویژه رئیس جمهور به منظور تعیین و تکلیف مسئله آب شرق کشور، روز گذشته جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در این موضوع تشکیل شد.

وزیر نیرو در تشریح جلسه برگزار شده گفت: در این جلسه ابعاد مختلف حل مسئله حقابه هیرمند مورد بررسی قرار گرفت و پس از گزارشاتی که دستگاه‌های مختلف ارائه کردند، تصمیماتی به منظور احقاق حق ایران اتخاذ شد.

وی افزود: مطابق گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، دولت طالبان متعهد به عملیاتی کردن معاهده هیرمند و پرداخت حقابه ایران بر اساس این معاهده شده است.

محرابیان تاکید کرد: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ما حقابه ایران از رود هیرمند را وصول خواهیم کرد.

به گزارش پاون، اخیرا رئیس‌جمهور در دستوری ویژه وزرای امور خارجه و نیرو را مامور به پیگیری حقابه هیرمند کرد. بلافاصله پس از این دستور، وزیر نیرو از جلسه‌ای با حضور کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط برای تعیین تکلیف این مسئله خبر داد.