برنامه کامل بورسان ۲۷ تیرماه

شاخص در آستانه بازگشت مجدد به ۲ میلیون

با حضور فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر و عباس ارون تاج کارشناس و مشاور توسعه مدیریت
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

شاخص کل سهام پس از ۸ روز افت متوالی، امروز با رشد بیش از دو درصدی تا نزدیکی کانال ۲ میلیون واحد پیش روی کرد.

فردای اقتصاد: شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با افزایش ۲.۲ درصدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحدی پیش‌روی کرد. اکنون نماگر اصلی بازار در آستانه ورود مجدد به کانال ۲ میلیون واحد قرار دارد. محدوده‌ای که دیروز از دست داده بود. شاخص هم وزن در داد و ستدهای روز سه‌شنبه افزایش ارتفاع ۲.۲۵ درصد را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد هم در روزی که سپری شد نیز به رقم ۶ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان رسید.

در چهارمین روز معاملاتی هفته جاری بیش از هزار میلیارد تومان ورود پول (سهام و حق تقدم) از سوی حقیقی‌های بازار وارد گردونه معاملات شد. در آن سوی بازار اما صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط با خروج بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی همراه شدند. امروز ۷۹ درصد بازار سهام در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند. ارزش کل سفارش‌ها (سهامی، حق تقدم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری) در بخش خرید ۷۲۵ میلیارد تومان و در بخش فروش ۴۲۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود. از نکات حائز اهمیت بازار می‌توان به تشکیل صف خرید برای ۲۲۱ نماد و شکل‌گیری صف فروش برای ۵۴ نماد معاملاتی اشاره کرد.

در برنامه امروز بورسان؛ فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در خصوص وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه پرداخت. در ادامه عباس ارون تاج کارشناس و مشاور توسعه مدیریت، موضوع تکلیف شرکت‌ها در مقابله با تحریم‌های اقتصادی را بررسی کرد.