برنامه کامل بورسان ۲۷ تیرماه

شاخص در آستانه بازگشت مجدد به ۲ میلیون

با حضور فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر و عباس ارون تاج کارشناس و مشاور توسعه مدیریت
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
شاخص در آستانه بازگشت مجدد به ۲ میلیون

شاخص کل سهام پس از ۸ روز افت متوالی، امروز با رشد بیش از دو درصدی تا نزدیکی کانال ۲ میلیون واحد پیش روی کرد.

فردای اقتصاد: شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با افزایش ۲.۲ درصدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحدی پیش‌روی کرد. اکنون نماگر اصلی بازار در آستانه ورود مجدد به کانال ۲ میلیون واحد قرار دارد. محدوده‌ای که دیروز از دست داده بود. شاخص هم وزن در داد و ستدهای روز سه‌شنبه افزایش ارتفاع ۲.۲۵ درصد را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد هم در روزی که سپری شد نیز به رقم ۶ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان رسید.

در چهارمین روز معاملاتی هفته جاری بیش از هزار میلیارد تومان ورود پول (سهام و حق تقدم) از سوی حقیقی‌های بازار وارد گردونه معاملات شد. در آن سوی بازار اما صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط با خروج بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی همراه شدند. امروز ۷۹ درصد بازار سهام در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند. ارزش کل سفارش‌ها (سهامی، حق تقدم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری) در بخش خرید ۷۲۵ میلیارد تومان و در بخش فروش ۴۲۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود. از نکات حائز اهمیت بازار می‌توان به تشکیل صف خرید برای ۲۲۱ نماد و شکل‌گیری صف فروش برای ۵۴ نماد معاملاتی اشاره کرد.

در برنامه امروز بورسان؛ فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در خصوص وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه پرداخت. در ادامه عباس ارون تاج کارشناس و مشاور توسعه مدیریت، موضوع تکلیف شرکت‌ها در مقابله با تحریم‌های اقتصادی را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یادم هست IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    بورس که رو هواست بابا ...ریزش و صعود شاخص کجا بوده..فقط می‌ریزه و ضرر
  • محمد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    باز دولت خدمتگزار قصد داره یک کم دستش را از جیب مردم بکشه بیرون
  • م.خداجو IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    درود بر شما / چند نکته / اگه خواستید دور همی بورسی برگزار نمایید لطفا در انتخاب میهمان دقت کنید، هفته قبل یکی از دوستان جو مناظره گرفته بود تا گفتگو و خیلی علاقمند بود به عنوان کارشناس مسکن ایران و منطقه معرفی بشه تا کارشناس بازار سرمایه و دوست دیگه هم به روایتی ۱۱ سال و به روایت ديگه ای ۲۰ ایران ..
  • م.خداجو IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    نبوده و تو باب نبود بورس ایران چه خبره، متأسفانه دوستانیکه می‌توانستند حرف حساب بزنند و تحلیل درست حسابی ارائه نمایند ساکت و نظاره گر بحث و جدال بی ربط اون دو عزیز بودند. جسارتا آقای طحانی شما هم توانایی اداره برنامه های شبیه به مناظره را ندارید و دنبال یه برنامه ساکت و بدون حاشیه هستید. /باسپاس
  • م.خداجو IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    درود بر شما / برای حمایت از شاخص کل تنها یک روز کاری فرصت باقی مانده و منتظریم ببینیم کدهایی که با رانت اطلاعاتی سهامشون را در اردیبهشت و در قله به مردم انداختند حاضر می شوند ۴۰ درصد پایینتر از فروشنده های هیجان زده بخرند یا نه ؟؟ بنظر من اگر حمایتی هم از شاخص بشه بیشتر فرصت خروج هست تا فرصت خرید ..
  • م.خداجو IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    چون ارزش معاملات پایین هست و با این اوضاع بازار رمقی برای صعود نخواهد داشت.‌ متاسفانه هر زمان که پولی به سمت بازار گسیل میشود حقوقیها خصوصا حقوقیهای خصولتی و بنیادها به چشم طعمه به آن نگاه میکنند و به جای مدیریت درست نقدینگی برای چاپیدن آن نقشه می کشند. که باعث فرار سرمایه ها از بازار سرمایه می شود.
  • سید محمد هاشمی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    مهدی خان طحانی وزین بورس مایی