۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره خبر منتشر شده مبنی بر تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس گفت: چنین خبری را در رسانه‌ها دیدم و هیچ اطلاعات تأیید شده‌ای تا این لحظه در این رابطه ندارم و از سوی دولت آمریکا نیز موضعی را شاهد نبودیم.

کنعانی گفت: در این ارتباط الان نمی‌توانم اظهارنظر کنم، ولی یک موضوع و اصل کلی وجود دارد و آن هم مقامات دولت آمریکا مطلع هستند که دوران بزن دررو تمام شده و ایران نسبت به هرگونه تعرض به حقوق ملت ایران در هیچ کجا دست بسته نخواهد ماند و واکنش نشان می‌دهد و حقوق ملت را احقاق می‌کند و دست تعرض‌کنندگان را کوتاه می‌کند.

وی افزود: ایران این را در مواقع متعدد با صلابت و قدرت در عمل نشان داده و اثبات کرده است و آنهایی که نسبت به چنین اقداماتی فکر می‌کنند و برنامه‌هایی در سر دارند و کسانی که مایلند در این ارتباط با آمریکا ایفای نقش کنند حتما به سوابق عملکرد گذشته دولت ایران در موارد مشابه توجه و منافع خود را در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: اقداماتی دائر بر تعدی به نفتکش‌هایی که حامل نفت ایران باشد مصداق بارز راهزنی دریایی و نقض مقررات بین‌المللی و مقررات حمل‌ونقل دریایی است و در این خصوص ایران درباره حقوق خود دست بسته نخواهد بود.