۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
فوری/ ماجرای تخلیه نفت دزدیده‌شده ایران در تگزاس آمریکا

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره خبر منتشر شده مبنی بر تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس گفت: چنین خبری را در رسانه‌ها دیدم و هیچ اطلاعات تأیید شده‌ای تا این لحظه در این رابطه ندارم و از سوی دولت آمریکا نیز موضعی را شاهد نبودیم.

کنعانی گفت: در این ارتباط الان نمی‌توانم اظهارنظر کنم، ولی یک موضوع و اصل کلی وجود دارد و آن هم مقامات دولت آمریکا مطلع هستند که دوران بزن دررو تمام شده و ایران نسبت به هرگونه تعرض به حقوق ملت ایران در هیچ کجا دست بسته نخواهد ماند و واکنش نشان می‌دهد و حقوق ملت را احقاق می‌کند و دست تعرض‌کنندگان را کوتاه می‌کند.

وی افزود: ایران این را در مواقع متعدد با صلابت و قدرت در عمل نشان داده و اثبات کرده است و آنهایی که نسبت به چنین اقداماتی فکر می‌کنند و برنامه‌هایی در سر دارند و کسانی که مایلند در این ارتباط با آمریکا ایفای نقش کنند حتما به سوابق عملکرد گذشته دولت ایران در موارد مشابه توجه و منافع خود را در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: اقداماتی دائر بر تعدی به نفتکش‌هایی که حامل نفت ایران باشد مصداق بارز راهزنی دریایی و نقض مقررات بین‌المللی و مقررات حمل‌ونقل دریایی است و در این خصوص ایران درباره حقوق خود دست بسته نخواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها