۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۷۳ خانواده واجد شرایط دریافت زمین رایگان در حوزه خانواده و جوانی جمعیت استان هستند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان به ۴۸۹ خانواده واگذار شده است.

ایسنا: مهدی ملک ظهر امروز یک‌شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران به تشریح اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پرداخت و اظهار کرد: اقدامات این اداره کل در استان در بخش‌های نهضت ملی مسکن، ساخت و توسعه راه‌ها، املاک و حقوقی، بازآفرینی شهری، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، رقم اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی نسبت به ۲ سال پایانی دولت دوازدهم ۳.۵ برابر رشد داشته است، ادامه داد: مشکلات عمده‌ای در حوزه جاده‌ای داریم که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و تزریق اعتبارات شدت ساخت و سازهای تا حد قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از بهسازی و احداث ۲۵.۳ کیلومتر راه بین شهری با مبلغ هزینه‌کرد یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبات سفر نخست رئیس جمهور در این حوزه بالغ بر یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی در خصوص اجرای طرح ملی نهضت ملی مسکن توضیح داد: حدود ۱۰۵ هزار نفر در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که فرم ۷۹ هزار نفر آنها سبز و فرم ۱۵ هزار نفر نیز تأیید نهایی گردیده که قرارداد ۵ هزار و ۲۸۶ نفر منعقد و عملیات اجرایی ۳ هزار و ۷۱ واحد نیز آغاز شده است.

واگذاری ۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان به ۴۸۹ خانواده گلستانی

ملک تأمین ۲۷۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن را از اقدامات حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هکتار زمین برای تملک شناسایی و خلع ید ۵۸ هکتار اراضی دولتی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به گستردگی اقدامات در حوزه بازآفرینی شهری تصریح کرد: طی مدت مذکور ۳ هزار و ۳۵۷ تن قیر رایگان به ۱۷ شهرداری تحویل و عملیات آسفالت ۴۵۶ هزار مترمربع معبر فرسوده انجام شد که رشد هفت برابری نسبت به دولت قبل دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان صدور پروانه‌های نوسازی در محلات هدف بازآفرینی را ۹۵۰ فقره پروانه نوسازی عنوان کرد و گفت: طی مدت مذکور ۳ هزار و ۴۰۰ واحد بازآفرینی شده است.

وی ثبت‌نام ۶ هزار و ۵۲ خانواده در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با واگذاری زمین رایگان را اتفاقی مهم در این دولت دانست و بیان کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۶۷۳ خانواده از ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط بودند که ۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۸۹ خانواده در شهرهای گرگان، قروق، جلین، بندرترکمن و کلاله واگذار شد.

این مقام مسئول عملکرد دولت دکتر ابراهیم رئیسی در حوزه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات را ارزشمند عنوان کرد و یادآور شد: در این حوزه ۳ هزار و ۴۵۱ واحد مشاور املاک فعالیت دارند که ۳ هزار و ۱۳۶ بنگاه دارای پروانه هستند و ۱۴۴ واحد غیرمجاز و غیرفعال شناسایی و پس از یک هزار و ۲۵۰ بازرسی ۱۳۹ واحد پلمب شدند که پس از برخوردهای قانونی متخلفان ۱۹ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

برچسب‌ها