۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان در این استان واگذار شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۷۳ خانواده واجد شرایط دریافت زمین رایگان در حوزه خانواده و جوانی جمعیت استان هستند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان به ۴۸۹ خانواده واگذار شده است.

ایسنا: مهدی ملک ظهر امروز یک‌شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران به تشریح اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پرداخت و اظهار کرد: اقدامات این اداره کل در استان در بخش‌های نهضت ملی مسکن، ساخت و توسعه راه‌ها، املاک و حقوقی، بازآفرینی شهری، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، رقم اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی نسبت به ۲ سال پایانی دولت دوازدهم ۳.۵ برابر رشد داشته است، ادامه داد: مشکلات عمده‌ای در حوزه جاده‌ای داریم که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و تزریق اعتبارات شدت ساخت و سازهای تا حد قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از بهسازی و احداث ۲۵.۳ کیلومتر راه بین شهری با مبلغ هزینه‌کرد یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبات سفر نخست رئیس جمهور در این حوزه بالغ بر یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی در خصوص اجرای طرح ملی نهضت ملی مسکن توضیح داد: حدود ۱۰۵ هزار نفر در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که فرم ۷۹ هزار نفر آنها سبز و فرم ۱۵ هزار نفر نیز تأیید نهایی گردیده که قرارداد ۵ هزار و ۲۸۶ نفر منعقد و عملیات اجرایی ۳ هزار و ۷۱ واحد نیز آغاز شده است.

واگذاری ۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان به ۴۸۹ خانواده گلستانی

ملک تأمین ۲۷۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن را از اقدامات حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هکتار زمین برای تملک شناسایی و خلع ید ۵۸ هکتار اراضی دولتی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به گستردگی اقدامات در حوزه بازآفرینی شهری تصریح کرد: طی مدت مذکور ۳ هزار و ۳۵۷ تن قیر رایگان به ۱۷ شهرداری تحویل و عملیات آسفالت ۴۵۶ هزار مترمربع معبر فرسوده انجام شد که رشد هفت برابری نسبت به دولت قبل دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان صدور پروانه‌های نوسازی در محلات هدف بازآفرینی را ۹۵۰ فقره پروانه نوسازی عنوان کرد و گفت: طی مدت مذکور ۳ هزار و ۴۰۰ واحد بازآفرینی شده است.

وی ثبت‌نام ۶ هزار و ۵۲ خانواده در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با واگذاری زمین رایگان را اتفاقی مهم در این دولت دانست و بیان کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۶۷۳ خانواده از ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط بودند که ۶۳ هزار مترمربع زمین رایگان به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۸۹ خانواده در شهرهای گرگان، قروق، جلین، بندرترکمن و کلاله واگذار شد.

این مقام مسئول عملکرد دولت دکتر ابراهیم رئیسی در حوزه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات را ارزشمند عنوان کرد و یادآور شد: در این حوزه ۳ هزار و ۴۵۱ واحد مشاور املاک فعالیت دارند که ۳ هزار و ۱۳۶ بنگاه دارای پروانه هستند و ۱۴۴ واحد غیرمجاز و غیرفعال شناسایی و پس از یک هزار و ۲۵۰ بازرسی ۱۳۹ واحد پلمب شدند که پس از برخوردهای قانونی متخلفان ۱۹ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها