۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

امیرآبادی فراهانی:تاکنون منابعی برای سرباز حرفه‌ای شناسایی نشده است و درآمد ناشی از خریدخدمت سربازی با هزینه‌های سرباز حرفه‌ای برابری نمی‌کند.

فردای‌اقتصاد: امیرآبادی فراهانی، رئیس فراکسیون ایثارگران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ستادکل نیروهای مسلح به صورت مشروط با سربازی حرفه‌ای موافق است. ستادکل، به مجلس می‌گوید حرفی نداریم که تعداد سربازان را کم و یا آنها را به صورت حرفه‌ای جذب کنیم؛ مشروط به آنکه منابع آن را برای ما تامین کنید.

به‌ گفته فراهانی تاکنون منابعی برای سرباز حرفه‌ای شناسایی نشده است و درآمد ناشی از خرید خدمت سربازی با هزینه‌های سرباز حرفه‌ای برابری نمی‌کند و مجلس نباید تکلیف مالایطاق به ستادکل نیروهای مسلح بدهد. تجربه نشان داده که هر جای این کشور فردی پنج سال خدمت‌کند، رفتنی درکار نیست و دائمی می‌شود. خرید خدمت، نباید به این معنا اتفاق بیفتد که بچه پولدار سربازی نرود و بچه مستضعف و فقیر به سربازی برود. این‌کار کلا اشتباه است. خرید خدمت سربازی و موضوع سرباز حرفه‌ای نه در تلفیق مطرح شد و نه در صحن علنی. ضمن اینکه شورای نگهبان هم به کاهش مدت سربازی ایراد گرفت.

 فراهانی افزود: با طرح‌هایی مانند کاهش مدت زمان خدمت سربازی انتظارات و توقعات جوان‌ها را بالا می‌بریم و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق سربازان هم گفت: فعلا منابعی برای افزایش حقوق سربازان شناسایی نشده است اما مجلس در حال مذاکره برای افزایش حقوق هست.

امیرآبادی همچنین به این سوالات پاسخ داد:
طرح سربازحرفه‌ای به کجا رسید؟ آیا مجلس با ستادکل نیروهای مسلح در موضوع خرید خدمت سربازی همسو است؟ حقوق سربازان چقدر افزایش می‌یابد؟