۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
پروانه ساخت برای این خانه‌ها رایگان شد / شرایط وام ۳۵۰ میلیون تومانی نوسازی

معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و گفت: شهرداری‌ها در صورت اقدام می‌توانند معادل تخفیف را از دولت طلبکار شوند.

محمد آئینی اظهار کرد: در تلاش هستیم با تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی را در اقصی نقاط کشور به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه دعوت از مردم جهت استفاده از بسته‌های تشویقی حوزه‌های مختلف برای نوسازی واحدهای مسکونی از اولویت‌های وزارت است، ادامه داد: مردم بدانند که می‌توانند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد هم تخفیف بدهند، افزود: شهرداری‌ها در صورت اقدام می‌توانند معادل ۱۰۰ درصد را از دولت طلبکار شوند و باید صدور پروانه را به حداقل زمان مدنظر مصوبه شورای‌عالی اداری در دو هفته تا یک ماه کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه افرادی که در محدوده مصوب بافت‌های فرسوده هستند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بانی این اتفاق مهم بوده و قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرده‌ است.

وی تخفیفات، تسهیلات و حمایت‌ها را بدون رعایت شرایط چهارگانه قابل اعمال در بافت‌های فرسوده برشمرد و تصریح کرد: تسهیلات نوسازی که سال گذشته از محل اشتغالزایی استفاده شد برای امسال هم تمدید می‌شود.

شرایط دریافت وام نوسازی

آیینی به استفاده از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده محلات شهرها اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ میلیون تومان از این رقم با سود صفر درصد اعطا می‌شود.

وی در خصوص اعطای بسته تشویقی مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران به عنوان دیگر اقدام حمایتی از کسانی که درون بافت‌های فرسوده مساحت زمین آنها به صورت تجمیعی و به میزان حدنصاب تفکیک شهر در طرح تفضیلی است، توضیح داد: این افراد یک طبقه تراکم تشویقی دریافت کرده و اگر زمین آنها در محورهای اصلی بافت باشند علاوه بر آن می‌توانند طبقه همکف را تجاری و اداری کنند و اگر به صورت بلوکی با شراکت سرمایه‌گذار اقدام نمایند تا دو طبقه تراکم تشویقی دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    مگه با ۳۵۰ هم میتوان بازسازی کرد؟
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    لطفاهرکاری اقدامی که برای مستاجران مفیداست راسریع زودانجام دهیدکمرمستاجران زیراجازه شکسته

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها