۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
دولت به جای پول به مجریان پروژه‌ها، نفت می‌دهد؟

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تهاتر نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد: ما مجوزهای اخذشده امکان تهاتر نفتی برای اجرای پروژه‌های ریلی، ترانزیتی و فرودگاهی را فراهم کرده‌ایم و می‌توان از این محل برای تامین مالی استفاده کرد.

ایسنا: شهریار افندی‌زاده در خصوص تأمین منابع توضیح داد: منابعی که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده با توجه به ردیف‌های مالی است که در سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است. البته ما باید به سمت تأمین منابع از طریق بخش خصوصی حرکت کنیم و در احکام دائمی تضمینی برای این بخش تأمین کنیم تا سرمایه‌گذار با اطمینان کافی سرمایه‌گذاری کند، زیرا سود سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل درازمدت است. بنابراین با زمینه‌سازی درازمدت برای سرمایه‌گذاری و جای‌گذاری آن در برنامه هفتم که توسط دولت و مجلس انجام شود، باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی به صورت واقعی و نه تئوری ایجاد کنیم، که در همین راستا ایجاد مدل مناسب اقتصادی ضرورت دارد.
افندی‌زاده همچنین با اشاره به مشکلات مطرح‌شده از سوی کامیونداران اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در این حوزه بحث تامین لاستیک است که در حال حاضر لاستیک تولید داخل وجود دارد اما بخش مرتبط با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و باری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مطالبات مطرح‌شده بحث نوسازی ناوگان است، در حال حاضر سن ناوگان حدود ۲۰ سال است و ما باید برای تحقق برنامه‌های نوسازی ناوگان تلاش کنیم. وزارت صمت اعلام کرده که امکان تولید انواع کامیون را دارد و هرچه را سفارش دهیم می‌تواند تولید کند اما تولید داخل در این بخش سقفی دارد و مابه‌التفاوت بین نیاز و تولید باید واردات شود. قیمت کامیون و قطعات آن در کشور افزایش پیدا کرده و باید برای حمایت از نوسازی ناوگان تسهیلات ارایه شود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی درباره مشکلات مرتبط با تامین سوخت کامیونداران گفت: در این باره کارگروهی بین وزارت نفت و سازمان راهداری تشکیل شده تا سهمیه‌بندی سوخت به ویژه برای تعدادی از استان‌هایی که با مشکل تامین سوخت مواجهند، براساس پیمایش کامیون‌ها باشد. از طرفی بالا رفتن سن ناوگان کامیون‌ها هم در مصرف سوخت آنها موثر است و هرچه سنشان بیشتر باشد، سوخت بیشتری مصرف می‌کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها