۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
اگر به جای یارانه نقدی به مردم سبد کالا می‌دادیم راضی‌تر بودند

محمدباقر قالیباف در گفت و گوی تلویزیونی گفت: اگر به جای پرداخت یارانه نقدی، سبد کالا پرداخت می‌شد مردم راضی تر بودند. طبق قانون مجلس، قیمت‌ها باید به شهریور سال ۱۴۰۰ بر می‌گشت که این اتفاق نیفتاد.

رئیس مجلس گفت: اگر آنچه که در مجلس به تصویب رسید اجرایی می‌شد و کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به شکل سبد معیشتی داده می‌شد امروز نارضایتی هایی که وجود دارد را شاهد نبودیم البته دولت در تلاش است سبد کالایی را اجرایی کند و مردم را در دریافت یارانه یا سبد کالایی مخیر کند.

رئیس مجلس درباره عملکرد مجلس در حوزه جبران آثار تورمی بر معیشت مردم گفت: ما نسبت به سیاست‌های جبرانی تورم و حفظ قدرت خرید آنها اقداماتی را در مجلس انجام دادیم. البته در مرحله اجرا به هدف نهایی نرسیدیم که دلایل مختلفی دارد. ما در بحث جبران حذف ارز ترجیحی بحثمان سبد کالا بود و در مجلس این مسئله تصویب شد تا مردم افزایش نرخ‌ها در کالاهای اساسی مخصوصا در حوزه معیشتی را احساس نکنند.

وی افزود: اگر آنچه که در مجلس به تصویب رسید اجرایی می‌شد و کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به شکل سبد معیشتی داده می‌شد امروز نارضایتی هایی که وجود دارد را شاهد نبودیم البته دولت در تلاش است سبد کالایی را اجرایی کند و مردم را در دریافت یارانه یا سبد کالایی مخیر کند.

قالیباف گفت: در بحث مربوط به ارز ترجیحی آنچه که در قانون تصویب شد این بود که ما یک سامانه ارزی داشته باشیم تا سیاست‌های غلط که تثبیت نرخ ارزی اسمی بود را از دستور کار خارج کنیم که البته این مسئله در اجرا مشکل دارد. همچنین یک بخش آن بود که ما باید با سبد کالا نیازهای اساسی مردم را تامین می‌کردیم. من می‌گویم این کار چون ناقص انجام شده باید در برنامه هفتم اصلاح شود و هم دولت و هم مجلس دغدغه اول خود را حتما معیشت مردم قرار دهند و اگر سبد کالا را هر چه زودتر پیاده‌سازی کنیم می‌توانیم قدرت خرید مردم را به ویژه در کالاهای اساسی حفظ کنیم. البته این به معنای تثبیت قیمت کالاهای اساسی نیست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهروند IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    اونوقت هم افرادی و فروشگاههایی مسوول و متولی امر می شوند که قدرت کالای دریافتی را با یارانه در حد دو عدد پفک نمکی تقلیل می دهند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    نقشه نکش عزیزم .نقدبده

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها