۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
فوری/ مذاکرات برجامی آغاز شد؟

ملاقات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه اجلاس بغداد- ۲ در اردن

دیروز امیرعبداللهیان در خصوص اجلاس بغداد در امان گفته بود: قرار است آقای بورل و آقای مورا نیز همزمان با ورود ما، به اردن سفر کنند و گفتگوهای آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است. این فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفتگوها را تکمیل کنیم.

توییت بورل بعد از گفت‌وگو با امیرعبداللهیان در اردن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.

توییت بورل درباره مذاکرات برجام
توییت بورل درباره برجام

بررسی مذاکرات رفع تحریم‌ها در نشست دو ساعته امیرعبداللهیان و بورل

به گزارش فارس، در نشست وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحایده اروپا در حاشیه کنفرانس «بغداد ۲» در اردن، مهم‌ترین موضوعات در دستورکار ایران و اتحادیه اروپا به‌ویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین، مورد تبادل‌نظر دو طرف قرار گرفت.

امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین براساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

دیپلمات ارشد ایران، رویکرد غرب در حمایت از اغتشاشگران و وضع تحریم‌های غیرقانونی به بهانه‌های واهی حمایت از حقوق‌بشر را محکوم کرد و ریختن اشک تمساح از سوی آنها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.

امیرعبداللهیان با تبیین موضع و رویکرد اصولی ایران در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و تاکید بر راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای خاتمه جنگ، آمادگی تهران برای رفع هر سوءتفاهم در تعامل مستقیم با طرف اوکراینی را نیز اعلام کرد.

«جوزپ بورل» نیز با تشریح مواضع اتحادیه اروپا در قبال ایران طی ماه‌های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را جدا از سایر موضوعات دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تاکید کرد.

آمادگی تهران برای اعلام احیای برجام

همزمان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: «اگر آمریکا واقعاً خواهان احیای برجام است، باید تنها بر دیپلماسی تکیه کند. آماده‌ایم مذاکرات وین را از سر بگیریم و حتی نشست وزیران را در اسرع وقت ترتیب دهیم تا احیای برجام را اعلام کنیم.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها