۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
افرادی که مشمول رتبه بندی معلمان نمی‌شوند چگونه افزایش حقوق می‌گیرند؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل ۴۳۰۰ نفر از نیروهای اداری آموزش و پرورش که مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند، پیگیری می‌شود تا بتوانیم فوق‌العاده ویژه برای این افراد به صورت خاص در نظر بگیریم.

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در تشریح سفر استانی به خراسان جنوبی گفت: در سه روز برپایی میز پاسخگویی حدود ۷۰۰ مراجعه‌کننده را ملاقات کردیم، نیروی انسانی چالش اول وزارت آموزش و پرورش است که برای حل این مشکل به دنبال راهکارهای قانونی هستیم بیشترین مراجعات هم در این خصوص بود لذا با توجه به اینکه مشکل مشترک همه استان‌ها است به دنبال راهکاری قانونی برای حل این مشکل هستیم.

وی افزود: یکی از مطالبات، بحث تعیین تکلیف نهایی نیروهای نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی، خرید خدمات و حق‌التدریس است که با توجه به تکالیف قانونی برخی نیروهای تعیین تکلیف شده اما راهکارهای جدید قانونی هم دنبال می‌شود.

وی تسهیلات مدارس غیردولتی را از دیگر درخواست‌های مطرح شده در میز دیدار مردمی برشمرد و ادامه داد: پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدماتی نیز از دیگر درخواست‌ها بود که در تماس تلفنی با وزیر مقرر شد با فوریت پرداخت شود.

احمدی لاشکی گفت: مشکل ۴۳۰۰ نفر از نیروهای اداری آموزش و پرورش که مشمول طرح رتبه بندی معلمان نمی‌شوند، نیز پیگیری می‌شود تا از محل بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری بتوانیم فوق‌العاده ویژه برای این افراد به صورت خاص ببینیم تا قدری از این شکاف و فاصله‌ای که ایجاد شده را جبران کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یکی از اهداف اصلی سفر را دیدار چهره به چهره عنوان کرد و افزود: در دور اول سفر رئیس‌جمهوری به استان خراسان جنوبی حدود ۹۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آموزش و پرورش مصوب شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها