۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
آلودگی هوا سلامتی «پیروز» را به خطر می‌اندازد؟

یک تیمارگر حیات وحش گفت: تاثیر آلودگی هوا بر سلامت پیروز قطعی نیست و باید یک نتیجه‌ای باشد که بتوان به‌طور قطعی به آن رجوع کرد.

ایسنا: شهرداری درباره تاثیر آلودگی‌هوای اخیر تهران بر سلامت «پیروز» توضیح داد: در کل دنیا سایت تکثیر در مرکز شهر است و اینطور نیست که حتما در دل زیستگاه ساخته شود. مرکز توران که در دل زیستگاه احداث شده است با مشکلاتی مانند طی کردن مسیری طولانی برای حضور دامپزشک در سایت روبه‌رو است. حرف نادرستی است اگر بگوییم حضور «پیروز» در میان آلودگی هوای تهران هیچ مشکلی را برای او ایجاد نمی‌کند اما ما نیازمند اطلاعات دقیقی هستیم که براساس آن بتوانیم این نتیجه‌گیری را انجام دهیم. تاثیر آلودگی هوا بر سلامت پیروز قطعی نیست و باید یک نتیجه‌ای باشد که بتوان به‌طور قطعی به آن رجوع کرد.

«پیروز» و توانایی‌هایش

شهرداری درباره توانایی‌های حیوانات در شرایط تکثیر در اسارت توضیح داد: پروژه تکثیر در اسارت پروژه متفاوتی است، به‌طوری‌که اصلا نباید انتظار حضور توله‌ای در شرایط اسارت را در طبیعت به صورت آزاد داشت. «پیروز» حتی اگر از مادر به‌صورت طبیعی نیز متولد می‌شد و شیر مادر را می‌خورد، باز هم قرار نبود به طبیعت بازگردد. با فرض اینکه پیروز نسل اول تعدادی یوز باشد از نسل‌های سوم به بعد او، شرایط خاصی را در یک زیستگاه خاص برایشان فراهم خواهند کرد تا بتوانند آن‌ها را به یک زیستگاه کاملا حفاظت شده، بدون رقیب و دشمن طبیعی برگردانند.

وی ضمن اشاره به توانایی‌های «پیروز» گفت: پیروز اکنون به‌راحتی به دنبال خرگوش می‌دود و او را می‌گیرد اما توانایی دریدن آن را ندارد چراکه توله‌های یوزپلنگ تا دو سالگی در کنار مادر هستند و از دوسالگی به بعد به‌صورت کامل مستقل می‌شوند. «پیروز» هشت ماهه است و هنوز فرصت زیادی برای این کار دارد و اصلا نیازی نیست حتما شکار یاد بگیرد چراکه در نهایت باید یک خرگوش شکار کند که اکنون نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. او قرار است در اسارت نگهداری شود و غذا در اختیارش قرار داده می‌شود، همانطور که «ایران» و «فیروز» مادر و پدر «پیروز» نیز شکار نمی‌کنند و غذا برایشان تهیه می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها