چگونه کسب‌وکار خود را در شرایط رکود اداره کنیم؟

روش درست مدیریت نقدینگی و اجتناب از بدهی شرکت
۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
چگونه کسب‌وکار خود را در شرایط رکود اداره کنیم؟

در خلال چالش‌های موجود، ملیسا بردلی به هدایت هزاران بنیانگذار کسب و کار کمک کرده است.

فردای اقتصاد: ملیسا بردلی، بنیانگذار شرکت " ۱۸۶۳ ونچرز" و یک کارآفرین و سرمایه‌گذار زنجیره‌ای، می‌گوید اگر رکود اقتصادی آمریکا به واقعیت تبدیل شود و به دلیل تورم تعداد مشتریان کاهش بیشتری پیدا کند، برای کارآفرینان عضو اقلیت‌ها، پدیده جدیدی نخواهد بود.

بردلی به شارون اپرسون، خبرنگار ارشد بخش امور مالی شخصی شبکه سی‌ان‌بی‌سی در رویداد مجازی «کتابچه راهنمای کسب و کارهای کوچک» گفت: «کسب‌وکارهای کوچک به دلیل تأثیری که رکود اقتصادی بر مشتریان خواهد داشت نگران هستند. واقعیت این است که کسب‌وکارهای سیاهپوستان آمریکا عادت کرده‌اند که دسترسی به سرمایه نداشته باشند و عادت کرده‌اند بیشتر برای چیزهایی هزینه کنند، بنابراین برنامه‌ریزی می‌کنند.» بردلی می‌گوید با توجه به نرخ موفقیت ۹۸ درصدی در طول کووید در بیش از ۳۰۰۰ کارآفرین سیاه‌پوست که سازمانش با آنها شریک شده‌ است، می توان نتیجه گرفت که برنامه‌ریزی منسجم و «همیشه انتظار بدترین‌ها را داشتن» در ژن صاحبان کسب‌وکار اقلیت است. او گفت: "آن‌ها می‌دانند که هیچ تضمینی نیست."

تفاوت در حال حاضر برای همه صاحبان کسب‌وکارها این است که این بار باید توجه داشته باشند مشتریان در آینده می‌توانند از عهده هزینه‌های چه چیزی برآیند. آخرین گزارش خرده‌فروشی افت بسیار بیشتر از حد انتظار را نشان می‌دهد و این نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که اقتصاد و مصرف‌کننده به سرعت در حال کند شدن هستند.

برادلی گفت: "نخستین نکته، برنامه ریزی است. صورت‌های مالی شما اطلاعات زیادی را به شما می‌دهد.» او گفت: «روی آنچه که اطلاعات مالی در مورد مشتریان به شما می‌گویند متمرکز باشید.» این نکته مهم‌تر از همیشه شده است که باید محرک‌های رشد را درک کنید، و جزئیات را از تمام داده‌های کسب‌وکار در اختیارتان بررسی کنید، و نشان دهید مشتریان چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، کجا جستجو می‌کنند و خرید می‌کنند، چه زمانی و چند وقت یک‌بار آنها برمی گردند. بردلی گفت: " نگه داشتن مشتریان و راضی نگه داشتن آنها، بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خود بدهید تا مطمئن شوید که درآمد همچنان ادامه دارد."

او توصیه‌هایی برای صاحبان کسب و کار دارد که چگونه از بدهی‌های بد دور بمانند، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهند و فروش را حتی در شرایط رکود حفظ کنند.

از هزینه‌ها و قیمت‌ها مطلع شوید

برادلی گفت، پول نقد پادشاه است، "یا ملکه"، بسته به کارآفرین، و این نخستین چیزی است که در یک اقتصاد سخت باید کنترل شود - به ویژه با بررسی هزینه‌ها و قیمت‌ها.

او مثالی از کسب و کار نوشیدنی‌ها ارائه کرد که افزایش زیادی در هزینه شیشه تجربه کردند که منجر به نیاز به ارزیابی مجدد قیمت‌ها شد. همه کسب‌وکارها باید حداقل بتوانند هزینه‌ها را بدون پرداختن به جیب مالک کسب‌وکار پوشش دهند، و این در میان موضوع تورم چالش‌برانگیزتر شده است.

در پس‌انداز شخصی غوطه‌ور نشوید

بردلی تاکید کرد که یک صاحب کسب‌وکار نباید در پس‌انداز شخصی خود غوطه‌ور شود، یا برای ادامه کسب و کار خود «برای خانه‌ای که در آن نشسته است وام بگیرد». او گفت: «شما باید مطمئن شوید که کسب‌وکارتان می‌تواند به تنهایی روی پای خود بایستد.»

کارآفرینان اغلب بر اساس یک ذهنیت غلط پیش می‌روند و همه چیز را فدای کسب‌وکارشان می‌کنند. این اشتباه بزرگی است که زندگی شخصی خود را فدا کنید در حالی که زندگی تجاری شما در حال پیشروی است. این اشتباه بزرگی است. او گفت: «واقعاً روی اعداد متمرکز بمانید و بدانید که بعضی ماه‌ها اوضاع خوب است و بعضی ماه‌ها نه.»

در مورد پیمانکاران و پول نقد اضافی تجدید نظر کنید

اگر صاحبان کسب‌وکار امور مالی خود را در کنترل قرار دهند و از تصمیمات بد در رابطه با بدهی‌ها اجتناب کنند، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشند که در نهایت پول نقد اضافی دریافت کنند. جایی که آن پول سرمایه‌گذاری می‌شود می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند - خوب یا بد.

بردلی هشدار داد که در زمان‌های نااطمینانی، ریسک بیشتری در ارتباط با هزینه‌های متغیری وجود دارد که بسیاری از پیمانکاران تحت آن کار می‌کنند. پیش‌بینی هزینه‌های متغیر به عنوان بخشی از جریان نقدی جاری دشوارتر است. او توصیه می‌کند که هزینه‌های بیشتری را به مجموعه هزینه‌های ثابت منتقل کنید، «بنابراین می‌توانید روی آن تمرکز لیزری داشته باشید تا در پایان کسری نداشته باشید».

استفاده از مشاوران را به دقت بررسی کنید

شکل‌گیری کسب‌وکار جدید در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است و زمانی که بسیاری از کسب‌وکارها برای نخستین بار شروع به کار می‌کنند، بیشتر به مشاوران متکی هستند. بردلی می‌گوید اکنون زمان ارزیابی مجدد اتکا به مشاوران متعدد است. او گفت: "هر سه ماهه، به این فکر کنید که چه عملیات و فرآیندهای کلیدی برای ادامه کسب و کار مورد نیاز است و چند نفر آنها را احساس می‌کنند." اگر افراد زیادی درگیر باشند، چه داخلی و چه خارجی، این به خودی خود یک ریسک است و نشانه یک کسب‌وکار کارآمد نیست. همه وظایف باید متمرکز و به روش صحیح جمع آوری شده باشند، و این ممکن است به معنای داشتن یک مشاور در کار به جای سه مشاور باشد.

بردلی بازاریابی را به عنوان یکی از نمونه‌ها ارائه کرد، با وظایف نوشتن متن تبلیغات، امور مربوط به رسانه‌های اجتماعی و عکاسی که معمولاهمه توسط افراد مختلف انجام می‌شوند. حرکت هوشمندانه پول ممکن است استخدام یک نفر برای هر سه کار باشد، اما او گفت که صاحبان کسب‌وکارها اغلب آنقدر مشغول اداره یک شرکت هستند که توجهی به نحوه سرمایه‌گذاری پولشان تا آن سطح ندارند.

اما شلوغ بودن بهانه‌ای برای توجیه نیست. او می‌گوید: «اگر به مراحل طی مسیر توجه نکنید، نمی‌توانید از پس کار بر بیایید. این مهم است بدانید چگونه پول خرج می‌کنید تا بازدهی مثبتی در آینده داشته باشید.»

هر چند وقت یکبار پولتان را صرف خودتان کنید

بردلی به‌عنوان سرمایه‌گذار در بسیاری از کسب‌وکارها، سقفی را برای آنچه در هر نهادی قرار می‌دهد، تعیین می‌کند. او گفت: "شما نمی‌توانید برای همیشه یک تجارت را تامین مالی کنید." تعیین میزان سرمایه‌گذاری و مدت زمان سرمایه‌گذاری بخشی از نظم و انضباط در مورد فرآیند تأمین مالی است."

جدا نگه داشتن حساب های شخصی و کاری بسیار مهم است، اما به همان اندازه مهم است که بدانید در برخی مواقع به پول بیشتری برای کسب و کار خود نیاز خواهید داشت و باید در حین انجام کار به خودتان پول پرداخت کنید - نه لزوماً زیاد، بلکه با ثبات. بردلی گفت: «واقعاً این که بتوانید کمی به خودتان پول بپردازید مهم است و همزمان هزینه‌ها را نیز بپردازید.

او گفت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که صاحبان کسب‌وکار با آن روبرو هستند این است که شاید برای پرداخت پول به خود مدت طولانی منتظر بمانند. «حتی اگر فقط ۱۰۰ دلار دارید، ۵۰ دلار به خودتان بپردازید. این در مورد ایجاد عضلات برای حفظ و رشد کسب و کار در طول زمان است. ۵۰ دلار بگیرید و ۲۵ دلار را صرف یک صورتحساب کنید و ۲۵ دلار را برای خودتان بگذارید. این در مورد پیشرفت مداوم در پرداخت هر گونه بدهی شخصی و ادامه سرمایه گذاری در تجارت است.

تغییرات را با گام‌های کوچکتر انجام دهید

نتیجه تمرکز بر روی اعداد احتمالاً این خواهد شد که  نیاز به ایجاد تغییرات بر اساس درک بیشتر از آنچه درست کار می‌کند و چه چیزی درست کار نمی‌کند، خواهد بود. بردلی بر این باور است که بسیاری از مشاغل در دوران رکود شروع شده‌اند و تغییر دلیلی برای وحشت‌زده شدن نیست.

یک صاحب کسب و کار نباید همیشه تغییراتی ایجاد کند - این خود نوعی از وحشت است - اما باید تغییرات را با گام‌های کوچک در نظر گرفت. هر ماه، هر سه ماهه، صاحبان مشاغل باید تغییرات را بررسی کنند. بردلی بر این باور است که کسب‌وکارها نباید برای "سال آینده" برنامه ریزی کنند. «از الان تا پایان سال می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟ در ژانویه چه؟ ... ایجاد تغییرات نشانه شکست نیست، بلکه نشانه همگامی با مشتریان و درس گرفتن شما از بازار است.»

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

نویسنده: اریک روزنبام

مترجم: شادی آذری حمیدیان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار