۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
منتظر محدودیت جدید بنزین باشیم؟ / پشت پرده کسری روزانه ۱.۲ میلیون لیتری بنزین در کشور

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: درحال‌حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی درباره دلیل رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال‌های گذشته اظهارکرد: درحال‌حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم. بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال برعکس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه برخی روزها از حد میانگین نیز میزان مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش‌برانگیز شده است.

کیفیت بنزین در سطح جهانی است و بر اساس استاندارد تولید می‌شود، با نسازی و به‌سازی که طی امسال در پالایشگاه‌های کشور صورت گرفته کیفیت تولید فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلکه شرایط یورو را در ارتباط با تولید بنزین پوشش می‌دهیم.

درحال‌حاضر بیشتر پالایشگاه‌های کشور بنزین با کیفیت یورو ۴ تولید می‌کنند و در تمام کلان‌شهرها و نقاطی که تکلیف شده بنزین یورو توزیع می‌شود.

صد در صد بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو ۴ است.

با فرآیندی که در حوزه پالایشگاه‌های جدید و به‌سازی و بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها اتفاق افتاده تولید بنزین سوپر افزایش پیدا کرده است و طی هفته جاری شروع به توزیع کرده‌ایم. البته در بخش عمده‌ای از جایگاه‌های تهران که قابلیت عرضه بنزین سوپر داشته‌اند توزیع شده است.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    وضعیت آلودگی هوا که نشانی از بهبودی وضعیت کیفیت بنزین نداره .. در سایر موارد هم تردید هست ...

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها