۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
رکورد جدید ایرانی‌ها در سفر به استانبول

آلمانی‌ها، روس‌ها و انگلیسی‌ها، بیشترین گردشگران خارجی ترکیه هستند.

 عصرایران به نقل از آناتولی: بیش از ۴۲ میلیون گردشگر خارجی طی ۱۱ ماه از ترکیه بازدید کردند. ترکیه در ۱۱ ماه سال جاری میلادی، از ۴۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۵۴ گردشگر خارجی میزبانی کرد.

شمار بازدیدکنندگان خارجی از ترکیه ۱۱ ماه سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴.۷۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

طبق آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، شمار بازدیدکنندگان خارجی در ماه نوامبر (ماه گذشته) در قیاس با دوره مشابه سال گذشته ۴۴.۶۴ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

بیشترین تعداد بازدیدکنندگان خارجی از ترکیه را طی ۱۱ ماه گذشته با ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۸۵ نفر اتباع آلمان تشکیل دادند.

روس‌ها با ۴ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر در رده دوم و شهروندان انگلستان با ۳ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۱۲ نفر در رتبه سوم قرار گرفتند. بلغارستان و ایران در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین بیشترین تعداد بازدیدکنندگان خارجی از ترکیه را طی ماه نوامبر با ۳۱۲ هزار و ۴۸۶ نفر اتباع روسیه تشکیل دادند. بلغارستان با ۲۳۲ هزار و ۷۰۹ نفر و آلمان با ۲۰۷ هزار و ۳۴۰ نفر در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

استانبول ۱۵ میلیون گردشگر خارجی دارد

شهر استانبول هم در مدت ۱۱ ماه اول سال جاری میلادی حدود ۱۵ میلیون گردشگر جذب کرد. گردشگران ایرانی در رتبه سوم بازدیدکنندگان از استانبول بودند.

مسافران روس بیشترین گردشگران استانبول بودند و بعد از آنها آلمانی‌ها، ایرانی‌ها، سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند.

این آمار را استاندار استانبول اعلام کرده است. او گفته است ۱۴ میلیون و ۷۱۴ گردشگر خارجی در این مدت از استانبول بازدید کردند.

گرچه آنکارا پایتخت ترکیه است اما استانبول با جمعیت ۱۵ میلیون نفری، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور به شمار می آید. جمعیت ترکیه ۸۴ میلیون نفر است.

 همچنین در ماه گذشته (نوامبر) هم ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۴۸ هزار گردشگر خارجی به استانبول آمده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها