۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
اولین خودروهای وارداتی از کجا به ایران رسید؟

اولین محموله خودروهای وارداتی از برند کیا محصول کره جنوبی، بعد از ورود به بندر لنگه در استان هرمزگان، به گمرک شهریار تهران ترانزیت خواهد شد.

فردای اقتصاد: خبرگزاری تسنیم امروز خبر داد نخستین محموله وارداتی محصولات برند کیا در مسیر دریایی در آستانه ورود به گمرکات جنوب کشور است.

واردات ۷۰۰ دستگاه کیا سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت، اسپورتیج

تسنیم در ادامه می‌نویسد پیگیری از مسئولان گمرک ایران و وزارت صمت نشان می‌دهد، تنوع ۶ گانه از محصولات کیا نظیر سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت، اسپورتیج به زودی به بندر لنگه وارد شده و با هماهنگی گمرک مذکور محموله این خودروها به گمرک شهریار تهران ترانزیت خواهد شد.

همچنین بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته واردکننده مذکور در پارت اول ثبت سفارش ۷۰۰ دستگاه خودرو از برند کیا را انجام داده و در ماه آتی این محموله به صورت کامل وارد کشور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خودروهای مذکور در سال جاری میلادی در کره جنوبی تولید شده اما مدل آنها ۲۰۲۳ می‌باشد.

گفتنی است، یکی از نمایندگان عرضه محصولات کیا از حدود یک ماه قبل، بیلبوردهای رسمی محصولات کیا را در سطح شهر  رونمایی کرده است.

خودروهای وارداتی کیا چه قیمتی خواهند داشت؟

برای اطلاعات بیشتر در خصوص خودروهای وارداتی کیا گزارش فردای اقتصاد در خصوص اولین خودروی وارداتی را بخوانید. همچنین تخمین قیمت خودروهای وارداتی کیا در جدول پایین قابل مشاهده است.

در این جدول قیمت خودروهای وارداتی با فرض تعرفه‌های سابق که به حدود ۱۰۰ درصد می‌رسیدند در نظر گرفته شده است. هر چند مخاطبان باید دقت داشته باشند که تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ شناور است و عدد ثابتی نیست. به این معنا که خودروهای مذکور پس از واردات با قیمت پایه تعیین شده توسط یک کارگروه در بورس کالا عرضه خواهند شد. این قیمت پایه بر اساس هزینه تمام‌شده واردات برای واردکننده است. سپس متقاضیان خرید این خودروها در بورس کالا رقابت خواهند کرد و به میزانی که رقابت برای آن‌ها بالا باشد، قیمت معاملات نسبت به قیمت پایه افزایش خواهد یافت. قابل ذکر است که از مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس و قیمت پایه، ۱۵ درصد به واردکننده و باقی به دولت می‌رسد. از این رو می‌توان گفت دولت به نوعی برای تعرفه واردات و درآمد خود از این محل، سقف نگذاشته است.

اولین خودروهای وارداتی از کجا به ایران رسید؟
خودروهای وارداتی کیا چه قیمتی خواهند داشت؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    با این قیمت ها. پس خودرو وارد کردین برای ثروتمندان شهر.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها