۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
ایرانی‌ها چند خانه در ترکیه دارند؟

ایرانیان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مجموعا ۱۷ هزار و ۲۴۵ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند و سهم آن‌ها از کل خانه‌های خریداری‌شده توسط اتباع خارجی در ترکیه در این دو سال به ترتیب ۱۷.۴ و ۱۶.۹ درصد بوده است.

در روزهای پایانی هفته گذشته سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۱ به عنوان تنها سند مهاجرتی کشور از سوی رصدخانه مهاجرت ایران منتشر شد که اطلاعات تازه‌ای درباره دلایل میل به مهاجرت ایرانیان و همچنین آمار و ارقام مرتبط در این زمینه دارد. علاوه‌براین مهم‌ترین تفاوت‌های این نسخه نسبت به سالنامه‌های پیشین در اضافه‌شدن بخش‌های «مهاجرت کسب‌وکار»، «مهاجرت کادر درمان»، «مهاجرت‌های اقلیمی» است.

«بهرام صلواتی» مدیر این رصدخانه در نشست رونمایی این کتاب گفت: «سالانه ۶۵۰۰۰ نفر از ایران مهاجرت می‌کنند و شیوه حکمرانی و مملکت‌داری، بی‌ثباتی اقتصادی، شرایط تحریم ایران و نوسان قیمت ارز، تورم از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر میل به مهاجرت بیش از ۸۰۰۰ ایرانی شرکت‌کننده در پیمایش‌های بررسی میل و تصمیم به مهاجرت است». اما نتایج این کتاب مهاجرتی چه می‌گوید؟

ایرانیان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مجموعا ۱۷ هزار و ۲۴۵ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند و سهم آن‌ها از کل خانه‌های خریداری‌شده توسط اتباع خارجی در ترکیه در این دو سال به ترتیب ۱۷.۴ و ۱۶.۹ درصد بوده است. در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۹۳۶ شرکت با شراکت اتباع ایرانی در ترکیه ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است. به‌طور کلی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مجموعا ۱۶۶۱ شرکت با مشارکت اتباع ایرانی در ترکیه تاسیس و در کل ۲۲ میلیون و ۱۹۰ هزار ۶۳ دلار برای ثبت شرکت هزینه شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha