۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
چرا حراج تهران تعطیل شد؟

حراج تهران قرار بود دی‌ماه برگزار شود، به نظر می‌رسد که زمان برگزاری آن به تعویق افتاده است.

ایسنا، مدتی بود که زمزمه‌هایی مبنی بر برگزار نشدن هفدهمین دوره‌ی حراج تهران شکل گرفته بود که ابتدا در مجله‌ی تخصصیِ «آرت چارت» به آن اشاره شد. زمزمه‌هایی میان برخی مدیران گالری نیز به گوش می‌رسید که این رویداد اقتصادی ـ هنری برگزار نخواهد شد.

در کاتولوگ دوره‌ی قبلی حراج تهران اشاره شده که دوره‌ی بعدی این رویداد، دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. این درحالی است که هنوز کاتولوگ و خبرهای هفدهمین دوره‌ی حراج تهران منتشر نشده است.

آنچه به نظر می‌رسد برگزاری حراج تهران را به تعویق انداخته، تعطیلی گالری‌هاست. این مکان‌های فرهنگی و هنری که مدت‌هاست به جز هنرمندان شناخته شده و آن هم به صورت محدود، خرید و فروشی نداشته‌اند، به‌عنوان خریداران و فروشندگان اصلی این رویداد اقتصادی ـ هنری، محسوب می‌شوند.

علاوه بر تاثیر ناآرامی‌ها و جو اجتماعی موجود، شرایط اقتصادی و ارزی کشور نیز ظاهرا در زمینه تمایل خریداران و فروشندگان آثار هنری بی‌تاثیر نبوده است.

از آنجا که مجوز برگزاری حراج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت سه ماه اعتبار دارد و بستر قانونی به تعویق انداختن آن نیز وجود دارد، به نظر می‌رسد زمان برگزاری دور جدید حراج تهران، به باز شدن گالری‌ها و جریان اقتصاد هنر بستگی دارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha