۵ پرسش کلیدی برای سال ۲۰۲۳

سال جدید، سال امید به بهترین‌ها، آماده شدن برای بدترین‌ها
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
۵ پرسش کلیدی برای سال ۲۰۲۳

بسیاری از کسب‌وکارها بدترین سال خود را در ۲۰۲۲ پشت سر گذاشتند. کارکنان و مدیران، "استعفای بزرگ" و "ترک کار خاموش" را تجربه کردند. برای بسیاری از افراد و کسب‌وکارها، دانستن اینکه در ۲۰۲۳ باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشند، حیاتی است. در این رابطه ۵ پرسش کلیدی می‌تواند راهگشا باشد.

فردای اقتصاد: سال ۲۰۲۲ برای بسیاری از مردم مانند یک سیلی بود. از حمله روسیه به اوکراین تا قانون ممنوعیت سقط جنین در آمریکا تا مرگ ملکه الیزابت و به پایان رسیدن طولانی‌ترین پادشاهی بریتانیا، تا قتل شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و مرگ پله، اسطوره فوتبال برزیل. همچنین، نحوه مدیریت فدرال رزرو با سریع‌ترین تورم در یک نسل باعث شد تا نرخ وام مسکن دو برابر شود، که باعث ترس خریداران از بازار سهام شد. بازار سهام در سال ۲۰۲۲ عمدتاً سقوط کرد و بازار FTX هم سقوط کرد. تجربه کارمندان اولویت اصلی مدیران شرکت باقی می‌ماند - کارمندان در برابر فرهنگ افزایش مسئولیت‌ها، شانه خالی می‌کنند و تنها به شرح وظایف خود پایبند هستند، زیرا گذار از "استعفای بزرگ" به "ترک کار خاموش" را تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد چشم‌انداز کلی با نزدیک شدن به سال جدید، «امید به بهترین‌ها، آماده شدن برای بدترین‌ها» باشد.

در یک نکته روشن‌تر، کووید-۱۹ که جهان را به زانو درآورد، مهار شده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، پایان کووید-۱۹ در چشم‌انداز قابل مشاهده است. ایالات متحده حضور نخستین قاضی زن سیاه پوست خود به نام کتنجی براون جکسون را در دادگاه عالی در تاریخ ۲۳۲ ساله خود تجربه کرد. از منظر زیست‌محیطی، فیزیکدانان آمریکایی با حل یکی از بزرگترین رازهای همجوشی هسته‌ای به کشفی پیشگامانه دست یافتند. کشفی که بدون بسیاری از دردسرهای رادیواکتیو ناشی از شکافت هسته‌ای، انرژی بدون کربن به ارمغان خواهد آورد. در نمایشی از رهبری در حوزه محیط‌زیست و تغییرات جوی، مالک پاتاگونیا، ایون شوینارد، شرکت را با تبدیل کردن زمین به تنها سهامدار خود، واگذار کرد.

این زمان از سال است که باید به ۱۲ ماه گذشته فکر کنید و برای سال جدید برنامه‌ریزی کنید. وقتی اوضاع سخت می‌شود، آنچه هنری فورد گفت را به خاطر بسپارید: "وقتی به نظر می‌رسد همه چیز بر خلاف خواست شما پیش می‌رود، به یاد داشته باشید که هواپیما برخلاف باد بلند می‌شود، نه با آن."  نشریه فوربس بر این باور است که وقت آن است تا پنج پرسش کلیدی را از خود بپرسید تا سال ۲۰۲۳ را برای خودتان به یک سال معنادار تبدیل کنید:

من می‌خواهم در سال ۲۰۲۳ چه کسی شوم؟ لوئیس کارول گفت: "اگر ندانید به کجا می‌روید، هر جاده‌ای شما را به آنجا خواهد رساند." به طور مشابه، شما نمی‌توانید به فردی تبدیل شوید که باید باشید، مگر اینکه بدانید به کجا می‌روید. پس چه چیزی مانع می‌شود؟ خیلی اوقات، ما دائماً به دنبال تأیید اعتبار هستیم و اجازه می‌دهیم که دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، نحوه رفتار، تعقیب فرصت‌ها و زندگی ما را تعیین کند. به خودتان توجه داشته باشید که نیازی نیست کسی با شما رفتار خاصی داشته باشد تا در سال ۲۰۲۳ احساس خاصی داشته باشید. شما فردی ارزشمند هستید. ضروری است به این پرسش پاسخ دهید که می‌خواهید در سال ۲۰۲۳ چه کسی شوید، زیرا محدودیت‌های گذشته شما و انتظارات دیگران را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد بهترین خود را دنبال کنید. هر کسی که انتخاب کردی، به یاد داشته باش که درخت سیب، میوه‌اش را نمی‌خورد. درخت سیب زمانی که میوه می‌دهد حداکثر توانایی خود را نشان می‌دهد. به طور مشابه، هدف زندگی شما مربوط به شما نیست. ارزش افزوده به معنای در دسترس قرار دادن هدایای خود از طریق خدمات و راه حل‌هایی است که به دیگران ارائه می‌کنید. چه اقدامات روزانه‌ای می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که در مسیر بهترین خود در سال ۲۰۲۳ هستید؟ چه چیزی می‌تواند مانع شود؟ در رابطه با این امر چکار خواهید کرد؟

اولویتهای من در سال ۲۰۲۳ چیست؟ شما احتمالاً اهداف زیادی دارید که می‌خواهید به آنها برسید. این چیز خوبی است! به یاد داشته باشید، جستجوی معنا به جای کار شلوغ، پاداش بیشتری به همراه خواهد داشت. آیا اهداف شما با آن چیزی که می‌خواهید در سال ۲۰۲۳ باشید مطابقت دارد؟ اگر قرار باشد سال ۲۰۲۳ برای شما سال بسیار موفقی باشد، سه هدف اصلی که به لیست شما راه یافتند کدامند؟ چه اقداماتی را می‌توانید روزانه انجام دهید تا مطمئن شوید که روی موارد مهم متمرکز می‌شوید؟ چگونه خود را پاسخگو خواهید دانست؟ در نهایت، آرمان‌ها، جاه‌طلبی‌ها و اقدامات شما باید همسو باشند.

در سال ۲۰۲۳ به چه طرز فکری نیاز دارم؟ شیر پادشاه قلمرو حیوانات است حتی اگر قوی‌ترین، باهوش‌ترین، بلندترین یا سریع‌ترین حیوان نباشد. شیر پادشاه است زیرا نترس است. همانطور که سفر خود را برای تبدیل شدن به بهترین خود در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌کنید، هنوز چه داستان‌ها یا باورهایی را حفظ می‌کنید که به شما کمکی نمی‌کند؟ مارشال گلداسمیت، مربی برتر مدیریت اجرایی جهان، به ما یادآوری می‌کند: «آنچه شما را به اینجا رساند، لزوما چیزی نیست که شما را به جایی دیگر برساند». نتایجی که در زندگی خود می‌بینید محصول افکار شماست. برای تأثیرگذاری بر تفکر جدید در سال جدید، چه کتاب‌ها، روابط یا تجربیاتی باید داشته باشید؟

در اتوبوس خود در سال ۲۰۲۳ به چه کسی نیاز دارم؟ یک شیر به حیواناتی که ۱۰ برابر اندازه او هستند حمله می‌کند چون این کار قدرت گله را افزایش می‌دهد تا دستیابی به غیرممکن را ممکن ‌کند. به طور مشابه، موفقیت پایدار هرگز به تنهایی به دست نمی‌آید. برای تحقق آن به افرادی در زندگی خود نیاز دارید. جیم ران، سخنران انگیزشی، گفت: "شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانید." افراد اتوبوس شما در سال ۲۰۲۳ چه کسانی هستند؟ آیا شما در همان مسیر حرکت می‌کنید؟ آیا با دیدن شما خوشحال می‌شوند؟ آیا آنها حقیقت را می‌گویند حتی زمانی که شما نمی‌خواهید آن را بشنوید؟ آیا آنها به شما انرژی می‌دهند یا انرژی شما را تخلیه می‌کنند؟ آیا به نظرات آنها احترام می‌گذارید؟ اگر زندگی در مورد مقصد نیست، بلکه سفر است، پس مهم است که همسفرانی داشته باشید که سفر را به یاد ماندنی کنند. چه کسی را در اتوبوس خود در سال ۲۰۲۳ سوار، نگه می‌دارید و چه کسی را برای خروج انتخاب می‌کنید؟

امیدوارم در سال ۲۰۲۳ چه نتایجی را ببینم؟ نتایجی که در زندگی‌تان می‌بینید، نتیجه درک هدفتان، بیان ارزش‌های پیشنهادی‌تان، تمرکز بر اهداف اولویت‌بندی‌شده‌تان و داشتن طرز فکر و روابط درست است. اینها به شجاعت نیاز دارند تا خود را بیرون بیاورید، کمک بخواهید، در طول مسیر بیاموزید، و در برابر ناراحتی استقامت کنید. آیا سیستم‌ها، فرآیندها و افرادی دارید که شما را در سال ۲۰۲۳ مسئول خواهند دانست؟

کلام آخر:

آیا رویایی دارید که به تعویق انداخته‌اید؟ آیا می‌خواهید کاری انجام دهید که به زندگی شما معنا بدهد؟ آیا اجازه می‌دهید ترس از تماشا شدن، قضاوت شدن یا شک به خود شما را از داشتن بهترین زندگی باز دارد؟ شما یک زندگی دارید. هیچ بازگشت، بازپرداخت یا تعویضی وجود ندارد. پس به شک و تردید خود شک کنید و به رویاهای خود ایمان داشته باشید. به دنبال آن بروید!

منبع: فوربس

نویسنده: دکتر ریچارد آزیبانجو، کارشناس حوزه پتانسیل انسانی و رشد بازار

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار