۴ ویژگی کارآفرینان

کارآفرینی در خون است یا اکتسابی است؟
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
۴ ویژگی کارآفرینان

طرز فکر و ویژگی‌های مناسب می‌تواند موفقیت شما را به عنوان یک کارآفرین رقم زند یا شما را شکست دهد. تحت شرایط فشار، خطرات شدید، می‌تواند فشار مضاعفی را به همراه داشته باشد. هرچه اندیشه شما بهتر باشد، بهتر می‌توانید خود را برای موفقیت در موقعیت مناسب قرار دهید.

فردای اقتصاد: برخی از افراد با ویژگی‌های طبیعی یک کارآفرین متولد می‌شوند، اما برخی دیگر می‌توانند آن‌ها را با اراده توسعه دهند. اما چگونه می‌توان این ویژگی‌ها را ایجاد کرد یا توسعه داد؟ نشریه فوربس ۴ راهکار را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پیشنهاد می‌کند:

۱. همیشه یک رهبر باشید، نه یک پیرو.

به عنوان یک کارآفرین، معمولاً مسئولیت عملیات روزانه، جریان نقدینگی، جستجوی سرمایه‌گذاران و اطمینان از انجام صحیح کار کارکنان تحت امر شما را بر عهده دارید. شما باید در این زمینه یک رهبر عالی باشید. نه تنها باید همیشه با همکاران خود مهربان باشید، بلکه از شما انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری و رسیدگی به موقعیت‌های خاص نیز سختگیر باشید. بسیاری از کارآفرینان دوست دارند یک محیط بسیار سخت را اداره کنند تا همه چیز انجام شود. برخی از کارآفرینان ممکن است تا زمانی که کارها انجام می‌شود، آرام‌تر باشند. برخی دیگر ممکن است ویژگی‌هایی را از هر دو طرف ترکیب کنند که این مورد رایج‌ترین آنهاست.

۲. نسبت به کار خود اشتیاق داشته باشید.

اگر مشتاق ایجاد کسب‌وکار خود هستید، هرگز احساس نمی‌کنید که در حال کار هستید. این به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم کار کنید و صرفاً هر ثانیه از آن را دوست داشته باشید. برای شروع همیشه به خود یادآوری کنید که چرا در این صنعت هستید. تأثیرات مثبت کسب‌وکار شما احتمالاً به جامعه، همکاران و مخاطبان شما کمک کرده است. همچنین، مشتریان می‌توانند با لحنی که برای صحبت با آنها استفاده می‌کنید متوجه شوند که آیا واقعاً به این رشته علاقه دارید یا خیر. این می‌تواند به ایجاد پایگاه مشتریان شما فقط با دوست داشتن کاری که انجام می‌دهید کمک کند.

۳. برای غلبه بر موانع مصمم باشید.

همراه با کارآفرینی، ماهیت ریسک کردن نیز وجود دارد. همه ریسک‌هایی که در کسب‌وکار انجام می‌شود منجر به یک نتیجه مثبت نمی‌شود. پس از وارد آمدن یک ضربه بزرگ به کسب‌وکارتان، به عنوان یک کارآفرین، باید بتوانید به سرعت پیش بروید و دلیل این اتفاق را بیابید تا احتمال دوباره تکرار یک اشتباه را محدود کنید. اگر بتوانید اشتباه را تصحیح کنید، بهتر است. مطمئن شوید که تیم شما از قبل از خطر آگاه است و خیلی زود جشن نگیرید. هنگامی که به اهداف خود دست یابید، آنگاه مشکلات بزرگتری مطرح خواهند بود. شما باید بخواهید برای تقویت جاه‌طلبی خود کار کنید.

۴. ذهن خود را باز نگه دارید.

داشتن ذهن باز در هر کسب‌وکاری به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه همیشه در کنج راحتی خود باشید کار کنید، راه حل‌های جدید را سریع پیدا کنید و به پیشنهادات عالی که از دیگران دریافت می‌کنید، گوش دهید. ایجاد یک کسب‌وکار، یک کار تک نفره نیست. به کارمندان، مشتریان و سرمایه‌گذاران خود گوش دهید. اگر افراد خاصی جنبه‌ای از کسب‌وکار را دوست ندارند، سعی کنید ببینید که آیا این ایده عالی است و چقدر کار می‌خواهد. اگر این یک پیشنهاد منطقی نیست، همیشه می‌توانید بگویید که تلاش کرده‌اید و با مدل کسب‌وکار شما سازگار نیست. از دیگران بیاموزید و وقتی دیگران انتقاد می‌کنند، چه سازنده باشد چه نباشد، ناراحت نشوید.

کارآفرین بودن سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. طرز فکر و ویژگی‌های درست ممکن است شما را در مسیر درست قرار دهد، اما انگیزه شما برای موفقیت در نهایت نباید اجازه دهد که شکست بخورید. اشتیاق و اراده می‌تواند به شما کمک کند تقریباً بر همه موانع خود غلبه کنید! داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند شما را به مرحله بعدی سوق دهد، اما مراقبت از سلامتی باعث می‌شود که مطمئن شوید با ذهنی روشن تصمیم می‌گیرید.

منبع: فوربس

نویسنده: جاستین گروم

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار