۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
بحران کمبود لاستیک چگونه حل می‌شود؟

نیاز سالانه کشور به انواع لاستیک سنگین حدود یک میلیون و دویست هزار حلقه است که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد نیاز بازار از تولید داخل و ۷۰درصدمابقی از طریق واردات تأمین می شود .

تسنیم:  معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون‌داران و رانندگان فعال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد.

شهریار افندی‌زاده در جلسه کارگروه پایش با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی در زمینه تامین کالاها و اقلام اساسی کشور از طریق تولید و واردات است، اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای تحقق اهداف حمل و نقل، ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری در بخش جابجایی بار و مسافر و بهبود وضعیت معیشت صنعت رانندگان نیز توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رصد این امور در کارگروه پایش تاکنون صورت گرفته و در آینده نیز با جدیت بیشتری به این امر اهتمام خواهیم داشت.

وی حمل و نقل را موتور محرک صنعت و اقتصاد کشور دانست و بر لزوم ارتقاء کیفیت و خدمات قابل ارائه این بخش تاکید داشته و در عین حال لازمه آن را ایجاد بستر مناسب، پر بازده و با توجیه اقتصادی برای فعالان این بخش بیان کرد.

وی بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون داران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

در این جلسه شرکت های تولید کننده روغن موتور در برخی از پایانه‌های باری از جمله در پایانه‌های استان تهران قزوین و سیستان و بلوچستان مستقر شده اند. همچنین مقرر شد در راستای تامین نیاز کامیون داران به روغن موتور و توزیع مناسب و بی واسطه روغن هماهنگی های لازم بین وزارت صمت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش این مراکز در سایر استانها صورت پذیرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها