۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
مجلس کارگران را دور می‌زند؟

اعضای کارگری شورای عالی کار از نشست مزدی کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز بی‌اطلاعی کردند.

ایلنا: کیومرث سرمدی واله (عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس) با بیان اینکه قرار است روز یکشنبه یازدهم دی در کمیسیون اجتماعی پیرامون مزد و قانون کار بحث شود»، اظهار کرد: تا پیش از اظهارنظر رسمی از سوی کمیسیون نمی‌توان هنوز درباره موضع مجلس و کمیسیون اجتماعی که در آن بحث و بررسی تخصصی صورت می‌گیرد، اظهارنظر کرد. هنوز درباره قانون کار و مزد سال آینده جلسه‌ای رسمی برگزار نکردیم و دیگر اظهارات در حد گمانه‌زنی است و انشاالله پس از برگزاری جلسه امروز می‌توانیم دقیق‌تر صحبت کنیم.

بعد از این اظهارات با اعضای کارگری شورایعالی کار به عنوان نمایندگان رسمی و قانونی کارگران در مقوله‌ی دستمزد تماس گرفتیم؛ هیچ یک از این نمایندگان از نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس خبر نداشتند؛ در واقع از نمایندگان کارگری برای حضور در این نشست دعوت نکرده‌اند.

نمایندگان کارگری با بیان اینکه هر نوع بحث، رایزنی و تصمیم گیری در مورد دستمزد کارگران و همچنین اصلاح قانون کار باید به صورت سه‌جانبه و با حضور نمایندگان کارگران صورت بگیرد؛ می‌گویند: امیدواریم دولت و مجلس به سه‌جانبه‌گرایی احترام بگذارند؛ قرار نیست با طرح و لایحه، قانون کار را اصلاح یا در واقع زخمی کنند؛ راهکارهای اصلاح در قانون مشخص است و بایستی نمایندگان ذینفعان در هر نوع تغییری دخیل باشند.

به گفته‌ی اعضای کارگری، نشست‌های کارگری کمیسیون اجتماعی بدون دعوت از کارگران برگزار می‌شود و اصولاً تشکل‌های کارگری از چنین نشست‌هایی فقط از طریق رسانه‌ها و بعد از برگزاری مطلع می‌شوند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha