۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
استراتژی مدیران در برترین صندوق بازار سهام چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان قرار دارد. از فعالیت این صندوق با مدیریت جدید در بازار سرمایه بیش از ۳ سال می‌گذرد و با توجه به ماهیت صندوق که از نوع سهامی است، در این مدت همواره بازدهی بیشتر از شاخص کل بورس کسب کرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان قرار دارد. از فعالیت این صندوق با مدیریت جدید در بازار سرمایه بیش از ۳ سال می‌گذرد و با توجه به ماهیت صندوق که از نوع سهامی است، در این مدت همواره بازدهی بیشتر از شاخص کل بورس کسب کرده است. به طوریکه بازدهی هفته گذشته این صندوق به ۱۰ درصد رسیده و در فهرست برترین صندوق‌های سهامی جای گرفته است. همچنین در ماه گذشته نیز ۲۱.۸ درصد سود و در بازه زمانی سه ماه گذشته نیز بیش از ۳۶ درصد بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران کرده است و در بازه های زمانی یک ماهه سه ماهه و ۶ ماهه منتهی به ۱۰/۱۰‌/۱۴۰۱ برترین صندوق سرمایه‌گذاری از لحاظ بازدهی در بین تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بوده است. همچنین خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان طبق آخرین گزارش صندوق به حدود ۱۸۲ میلیارد تومان رسیده است.
در این راستا سهند جلال سهندی، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان با اشاره به ماموریت اصلی صندوق مزبور گفت: هدف از تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است.
وی در ادامه افزود: ماموریت صندوق، ارائه برترین خدمات سرمایه‌گذاری به مشتریان صندوق از طریق کسب بازده مستمر و بلندمدت در بازار سرمایه است.
همچنین بررسی صنایع موجود در پرتفوی صندوق آهنگ سهام کیان نشان از آن دارد که صنایع سیمان، دارو و پتروشیمی، بیشترین وزن را در سبد صندوق تشکیل می‌دهند و بالطبع بیشترین تاثیر در میزان بازدهی‌ها را داشته است. در این راستا نیز مدیر صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان توضیح داد: استراتژی اصلی در گزینش صنایع و سهام مناسب در سبد صندوق بر این بوده که سهامی انتخاب شوند که ارتباط کمتری را با قیمت‌های جهانی و نوسان این بازارها داشته باشند. از سوی دیگر در عین حال که از افزایش تورم متاثر شوند، پتانسیل رشد نرخ و تقسیم سود بالا نیز داشته باشند.
سهندی ادامه داد: بر این اساس سیمانی‌ها یکی از صنایعی هستند که با توجه به قیمت پایین سیمان در کشور نسبت به منطقه چنین شرایطی دارند و در نتیجه حدود ۳۵ درصد از پرتفوی صندوق به این سهام اختصاص داده شده است.
وی در ادامه به صنعت دارو اشاره کرد و گفت: دارویی‌ها نیز در حالی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفع خواهند شد، بلکه قیمت سهام این گروه نسبت به سودی که تقسیم می‌کنند نیز مناسب است. بر این اساس این صنعت نیز سهم عمده‌ای در پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان را به خود اختصاص داده است.

برای آشنایی بیشتر با صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان کلیک کنید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار