برنامه کامل خط سود ۱۳ دی ۱۴۰۱

پتروشیمی تندگویان در مسیر رفع گلوگاه‌های تولید

همراه با سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
پتروشیمی تندگویان در مسیر رفع گلوگاه‌های تولید

قبل از تاسیس تندگویان کشور برای تامین انواع‌ پت واردات انجام می‌داد. در این برنامه از خط سود با سیدرضا قاسمی‌ شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ‌تندگویان ‌آخرین تحولات این شرکت بررسی شد.

فردای اقتصاد: تندگویان در سال ۱۳۷۷ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با هدف تولید پت‌بطری و نساجی تاسیس‌شد؛ قبل از تاسیس تندگویان کشور برای تامین انواع‌ پت واردات انجام می‌داد.

در این برنامه از خط سود با حضور سیدرضا قاسمی‌ شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ‌تندگویان ‌به بررسی آخرین تحولات آن پرداخته شد.

در سال‌های ۹۵ و ۹۶ تندگویان به یک پتروشیمی ‌زیانده تبدیل شده بود اما از سال ۹۷ تا امروز تلاش‌ها برای بهبود وضعیت و فرآیند تولید رخ داد به طوری که در سال ۹۶ تعداد خاموشی‌های خطوط تولید بیش از ۵۰ مورد بود این در حالی است که در شرایط فعلی این عدد به کمترین میزان خود یعنی ۴ بار در سال کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل تندگویان پیرامون آخرین وضعیت خرید مواد اولیه گفت: در گذشته پارازایلن که یکی از مواد اولیه اصلی ما است را از پتروشیمی ‌بوعلی که از نگاه جغرافیایی فاصله کمی ‌با تندگویان دارد تهیه می‌کردیم اما با به وجود آمدن مشکلات در پتروشیمی ‌بوعلی مدتی بود مواد اولیه خود را از نوری تهیه می‌کردیم و همین مورد به تحمیل شدن هزینه زیادی به عنوان هزینه حمل و نگهداری به شرکت منجر می‌شد اما در زمان فعلی پتروشیمی ‌بوعلی واحد خود را تعمیر کرده و می‌توانیم پارازایلن خود را از آن تامین کنیم، بنابراین هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان در مخارج ما صرفه جویی خواهد شد.

از دیگر مواردی که مدیرعامل تندگویان مطرح کرد کاهش آلایندگی شرکت است.

وی گفت: در سالیان گذشته میزان آلودگی موجود در آب خروجی شرکت بیش از ۱۰ هزار ppm دارای cod بوده که آلودگی زیادی را وارد دریا می‌کرده است اما امروزه این عدد به زیر ۲۵۰ ppm رسیده و در برنامه آینده ما قرار است آن را به زیر ۱۰۰ برسانیم و به عنوان یک شرکت پاک خود را معرفی کنیم.

قاسمی‌شهری ادامه داد: در صورت وقوع این اتفاق و خارج شدن از لیست آلایندگی، سالانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان از هزینه‌های ما کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار