۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
وزارت صمت درباره انتصاب پرحاشیه‌ یک امام جمعه توضیح داد

گفته می‌شود امام جمعه موقت شهر الوند استان قزوین و رئیس ستاد انتخابات رئیسی در این شهر به عنوان سرپرست شرکت شهر صنعتی البرز ـ که نخستین و بزرگترین شهر صنعتی کشور است ـ منصوب شد. همچنین او از سوی شورای نگهبان، ریاست هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۶ شهر الوند را بر عهده داشت.

تابناک: برخی اخبار عزل و نصب مسئولان موجب می شود تا واکنش های زیادی را در پی داشته باشد؛ از جمله این اخبار می توان به انتصاب یک امام جمعه به سرپرستی شرکت شهر صنعتی البرز اشاره کرد.

گفته می‌شود امام جمعه موقت شهر الوند استان قزوین و رئیس ستاد انتخابات رئیسی در این شهر به عنوان سرپرست شرکت شهر صنعتی البرز ـ که نخستین و بزرگترین شهر صنعتی کشور است ـ منصوب شد. همچنین او از سوی شورای نگهبان، ریاست هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۶ شهر الوند را بر عهده داشت.

گفتنی است، شرکت شهر صنعتی البرز ۲۷ درصد سهام انبارهای عمومی شهر صنعتی البرز ۲۶ درصد سهام شرکت شهر صنعتی رشت و ۷۷ درصد سهام شرکت شهر صنعتی کرمانشاه را نیز در تملک خود دارد.

پس از واکنش های زیادی که در فضای مجازی نسبت به این خبر ابراز شد، وزارت صمت در اطلاعیه ای اعلام کرد: شهر صنعتی البرز شهرک صنعتی محسوب نمی‌شود.

در اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است، شهر صنعتی البرز شهرک صنعتی محسوب نمی‌شود و زیرمجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیست.

این اطلاعیه می افزاید: به دنبال انتشار خبری مبنی بر انتصاب امام جمعه موقت شهر الوند به عنوان سرپرست شرکت شهر صنعتی البرز و بروز شائبه‌هایی در این باره به اطلاع می‌رساند، شهر صنعتی البرز شهرک صنعتی به شمار نمی رود و زیرمجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیست و این سازمان در انتصاب صورت گرفته هیچ نقشی نداشته است. شهرک مذکور زیرمجموعه شهرداری است.

با بررسی شرکت شهر صنعتی البرز مشخص می شود، به موجب تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده در مورخ ۱۵/ ۵/ ۱۳۴۹ نام شرکت شهر صنعتی البرز و در اجرای مفاد ماده ۲۸۲ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفندماه ۱۳۴۷ به استناد مصوبــه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۱۳۵۱ نام شرکت از سهامی بــه سهامی خاص تغییر یافته است. سهامدار اصلی شرکت در سال قبل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بوده و در تاریخ ۱۰/ ۱۲/ ۱۳۸۲ سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند توسط شهرداری الوند خریداری شده است که در نهایت در تاریخ ۲۲/ ۱۲/ ۱۳۸۲ رسما به شهرداری الوند واگذار گردیده شد.

مطابق ماده ۲ قانون اساسنامه موضوع فعالیت شرکت عبارت است از:

الف) خرید زمین و ایجاد تسهیلات لازم و درصورت لزوم سرمایه گذاری در تاسیسات زیربنایی شهری در چارچوب قوانین و مقررات جاری شرکت جهت هرگونه خدمات عمومی، شهری و اجتماعی دیگر و تقسیم زمین به قطعات کوچک و فروش آن به واحدهای صنعتی، تولیدی، مسکونی و غیره.

ب) مشارکت در سهام سایر شرکت‌ها از طریق تاسیس و یا تعهد سهام شرکت ای جدید و یا خرید سهام شرکتها، لازم به ذکر است شرکت شهر صنعتی البرز ۲۷ درصد سهام انبارهای عمومی شهر صنعتی البرز ۲۶ درصد سهام شرکت شهر صنعتی رشت و ۷۷ درصد سهام شرکت شهر صنعتی کرمانشاه را نیز در تملک خود دارد.

البته باید بیان کرد اینکه این انتصاب از سوی وزارت صمت نبوده و توسط شهرداری رقم خورده از حواشی این خبر چندان نمی کاهد؛ به سبب اینکه شاید برخی از عزل و نصب ها مانع قانونی نداشته باشند، ولی در واقع تباین موضوعی دارند، زیرا در افکار عمومی و عرف جامعه شاید برخی از عزل و نصب‌ها پذیرفتنی نباشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها