۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
گرانی کدام خوراکی‌های در آذر رکورد زد؟ / این خوراکی ها ارزان شد

در آذر ماه ۱۴۰۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور اعلام شد

نان و غلات

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۱.۹ درصد و " رشته‌اش " با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم "ماکارونی" با ۰.۲- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند " با ۷.۱ درصد، " کنسرو تن ماهی " با ۳.۲ درصد و " گوشت گاو یا گوساله" با ۲.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم " مرغ ماشینی" با ۱۱.۸- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با ۴.۶ درصد و " تخم‌مرغ ماشینی " با ۳.۷ درصد و است و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " ماست پاستوریزه " با ۰.۵- درصد بوده است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ۱۶.۵ درصد و" هلو " با ۱۱.۰ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با ۱۳.۹- درصد و " لیمو ترش " با ۰.۳- درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پیاز " با ۲۵.۴ درصد و " کدو سبز" با ۶.۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به " گوجه فرنگی" با ۴.۴- درصد و" هویج " با ۲.۷- درصد می­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " چای خارجی بسته ای" و " نوشابه گازدار " با ۱.۶ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به " شکر " با ۰.۷- درصد و " قند " با ۰.۵- درصد می­باشد.

منبع: مرکز آمار

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها