۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
یک جوان دیگر به اعدام محکوم شد+ عکس

«عرشیا تکدستان» پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ دفاعیات متهم و وکیل او، به اتهام افسادفی‌الارض و محاربه به اعدام محکوم شد.

تسنیم: در پی ادعاهای مطرح‌شده درباره پرونده عرشیا تکدستان یکی از متهمان حوادث اخیر در شهرستان نوشهر، پیگیری‌ها نشان می‌دهد این فرد لیدری جمعیت در میدان اصلی شهر را بر عهده داشته و اقدامات مجرمانه قابل توجهی را انجام داده است.

براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب مازندران، محاربه و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم به صورت گسترده علیه امنیت داخلی کشور و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه و مقابله با حکومت اسلامی، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور از جمله اتهامات انتسابی به متهم تکدستان در پرونده است.

امارات و قرائن موجود در پرونده، اعترافات خود متهم و همدستان وی و گزارش ضابطین حاکی از آن است که متهم در حلقه اول به عنوان لیدر، در هدایت و رهبری حوادث اخیر نقش اصلی را داشته است. در پیام‌هایی که متهم با دوستان خود در فضای مجازی ردوبدل کرده، آمده است: «در چالوس و نوشهر غوغا به‌پا کردیم»، «مامور ناجا را در تجمعات زدم» و…

خبرگزاری تسنیم می‌گوید که، عرشیا تکدستان صراحتا نسبت به اقدامات خود و نقش‌آفرینی جدی در حوادث اخیر اعتراف کرده و حادثه را این‌گونه شرح داده است: روز اول در میدان آزادی حاضر بودم و افراد را در آنجا تشویق می‌کردم. یک شیشه دلستر و سنگ سمت تویوتای نیروی انتظامی پرتاب کردم. سپس به سمت شهرداری حرکت کردیم، سنگری که به مناسبت هفته دفاع مقدس ساخته شده بود را از گوشه خیابان به وسط خیابان آوردم و راه را مسدود کردم.

یک جوان دیگر به اعدام محکوم شد+ عکس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها